Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistika vzdáleností mezi vozidly na řízené křižovatce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F08%3A04151141" target="_blank" >RIV/68407700:21340/08:04151141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inter-vehicle gap statistics on signal-controlled crossroads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate a microscopical structure in a chain of cars waiting at a red signal on signal-controlled crossroads. A one-dimensional space-continuous thermodynamical model leading to an excellent agreement with the data measured is presented. Moreover,we demonstrate that an inter-vehicle spacing distribution disclosed in relevant traffic data agrees with the thermal-balance distribution of particles in the thermodynamical traffic gas with a high inverse temperature (corresponding to a strong trafficcongestion). Therefore, as we affirm, such a system of stationary cars can be understood as a specific state of the traffic sample operating inside a congested traffic stream.

  • Název v anglickém jazyce

    Inter-vehicle gap statistics on signal-controlled crossroads

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate a microscopical structure in a chain of cars waiting at a red signal on signal-controlled crossroads. A one-dimensional space-continuous thermodynamical model leading to an excellent agreement with the data measured is presented. Moreover,we demonstrate that an inter-vehicle spacing distribution disclosed in relevant traffic data agrees with the thermal-balance distribution of particles in the thermodynamical traffic gas with a high inverse temperature (corresponding to a strong trafficcongestion). Therefore, as we affirm, such a system of stationary cars can be understood as a specific state of the traffic sample operating inside a congested traffic stream.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical

  • ISSN

    1751-8113

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000255660500006

  • EID výsledku v databázi Scopus