Car-following model for departure headways at signalized intersections
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F12%3A00199584" target="_blank" >RIV/68407700:21340/12:00199584 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Car-following model for departure headways at signalized intersections
Popis výsledku v původním jazyce
Recently many researches investigate traffic microstructure in the vicinity of signalized intersections. The reasons for investigations of such a type are obvious (predominantly economic). The correct prediction for distribution of vehicles may lead to relevant estimations of intersection capacity, which finally results in an optimal regulation of traffic flows. There exists models based on thermodynamical concept, but they predict the inter-vehicle gaps only (see cite{sleis_krbalek} for details). On contrary, this article is focused on modeling of car dynamics when leaving a signalized intersection. A modified car-following model from the driver's perspective, originally investigated in cite{sleis_cina}, will be presented and statistically analyzed.We will demonstrate that probability density $p(t|beta)$ for departure headways yielding by the model follows the distribution $p(t|beta) = theta(t)A,mathrm{e}^{-frac{beta}{t}}mathrm{e}^{-Dt},$ analytically derived for local ther
Název v anglickém jazyce
Car-following model for departure headways at signalized intersections
Popis výsledku anglicky
Recently many researches investigate traffic microstructure in the vicinity of signalized intersections. The reasons for investigations of such a type are obvious (predominantly economic). The correct prediction for distribution of vehicles may lead to relevant estimations of intersection capacity, which finally results in an optimal regulation of traffic flows. There exists models based on thermodynamical concept, but they predict the inter-vehicle gaps only (see cite{sleis_krbalek} for details). On contrary, this article is focused on modeling of car dynamics when leaving a signalized intersection. A modified car-following model from the driver's perspective, originally investigated in cite{sleis_cina}, will be presented and statistically analyzed.We will demonstrate that probability density $p(t|beta)$ for departure headways yielding by the model follows the distribution $p(t|beta) = theta(t)A,mathrm{e}^{-frac{beta}{t}}mathrm{e}^{-Dt},$ analytically derived for local ther
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SPMS 2012 Proceedings
ISBN
978-80-01-05130-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
171-180
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Zlenice
Datum konání akce
25. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—