Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Car-following model for departure headways at signalized intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F12%3A00199584" target="_blank" >RIV/68407700:21340/12:00199584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Car-following model for departure headways at signalized intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently many researches investigate traffic microstructure in the vicinity of signalized intersections. The reasons for investigations of such a type are obvious (predominantly economic). The correct prediction for distribution of vehicles may lead to relevant estimations of intersection capacity, which finally results in an optimal regulation of traffic flows. There exists models based on thermodynamical concept, but they predict the inter-vehicle gaps only (see cite{sleis_krbalek} for details). On contrary, this article is focused on modeling of car dynamics when leaving a signalized intersection. A modified car-following model from the driver's perspective, originally investigated in cite{sleis_cina}, will be presented and statistically analyzed.We will demonstrate that probability density $p(t|beta)$ for departure headways yielding by the model follows the distribution $p(t|beta) = theta(t)A,mathrm{e}^{-frac{beta}{t}}mathrm{e}^{-Dt},$ analytically derived for local ther

  • Název v anglickém jazyce

    Car-following model for departure headways at signalized intersections

  • Popis výsledku anglicky

    Recently many researches investigate traffic microstructure in the vicinity of signalized intersections. The reasons for investigations of such a type are obvious (predominantly economic). The correct prediction for distribution of vehicles may lead to relevant estimations of intersection capacity, which finally results in an optimal regulation of traffic flows. There exists models based on thermodynamical concept, but they predict the inter-vehicle gaps only (see cite{sleis_krbalek} for details). On contrary, this article is focused on modeling of car dynamics when leaving a signalized intersection. A modified car-following model from the driver's perspective, originally investigated in cite{sleis_cina}, will be presented and statistically analyzed.We will demonstrate that probability density $p(t|beta)$ for departure headways yielding by the model follows the distribution $p(t|beta) = theta(t)A,mathrm{e}^{-frac{beta}{t}}mathrm{e}^{-Dt},$ analytically derived for local ther

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SPMS 2012 Proceedings

  • ISBN

    978-80-01-05130-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    171-180

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Zlenice

  • Datum konání akce

    25. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku