Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Microscopic travel-time analysis of bottleneck experiments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F18%3A00316339" target="_blank" >RIV/68407700:21340/18:00316339 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/18:PU135987

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/23249935.2017.1419423" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/23249935.2017.1419423</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23249935.2017.1419423" target="_blank" >10.1080/23249935.2017.1419423</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Microscopic travel-time analysis of bottleneck experiments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution provides microscopic experimental study of pedestrian motion in front of the bottleneck. The identification of individual pedestrians in variety of experiments enables to explain the high variance of travel time by the heterogeneity of the crowd. Some pedestrians are able to push effectively through the crowd, some get trapped in the crowd for signiffcantly longer time. This ability to push through the crowd is associated with a slope of individual linear model of the dependency of travel time on the number of pedestrians in front of the bottleneck. Further detailed study of the origin of such ability is studied by means of the route choice, i.e., strategy whether to walk around the crowd or to walk directly through it. The study reveals that the ability to push through the crowd is a combination of aggressiveness in conflicts and willingness to overtake the crowd.

  • Název v anglickém jazyce

    Microscopic travel-time analysis of bottleneck experiments

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution provides microscopic experimental study of pedestrian motion in front of the bottleneck. The identification of individual pedestrians in variety of experiments enables to explain the high variance of travel time by the heterogeneity of the crowd. Some pedestrians are able to push effectively through the crowd, some get trapped in the crowd for signiffcantly longer time. This ability to push through the crowd is associated with a slope of individual linear model of the dependency of travel time on the number of pedestrians in front of the bottleneck. Further detailed study of the origin of such ability is studied by means of the route choice, i.e., strategy whether to walk around the crowd or to walk directly through it. The study reveals that the ability to push through the crowd is a combination of aggressiveness in conflicts and willingness to overtake the crowd.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-15049S" target="_blank" >GA15-15049S: Detekce stochastických univerzalit v nerovnovážných stavech sociofyzikálních systémů metodami teorie náhodných matic</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportmetrica A: Transport Science

  • ISSN

    2324-9935

  • e-ISSN

    2324-9943

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5-6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    375-391

  • Kód UT WoS článku

    000427920200002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041138371