Microscopic travel-time analysis of bottleneck experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F18%3A00316339" target="_blank" >RIV/68407700:21340/18:00316339 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26110/18:PU135987
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/23249935.2017.1419423" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/23249935.2017.1419423</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/23249935.2017.1419423" target="_blank" >10.1080/23249935.2017.1419423</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Microscopic travel-time analysis of bottleneck experiments
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution provides microscopic experimental study of pedestrian motion in front of the bottleneck. The identification of individual pedestrians in variety of experiments enables to explain the high variance of travel time by the heterogeneity of the crowd. Some pedestrians are able to push effectively through the crowd, some get trapped in the crowd for signiffcantly longer time. This ability to push through the crowd is associated with a slope of individual linear model of the dependency of travel time on the number of pedestrians in front of the bottleneck. Further detailed study of the origin of such ability is studied by means of the route choice, i.e., strategy whether to walk around the crowd or to walk directly through it. The study reveals that the ability to push through the crowd is a combination of aggressiveness in conflicts and willingness to overtake the crowd.
Název v anglickém jazyce
Microscopic travel-time analysis of bottleneck experiments
Popis výsledku anglicky
This contribution provides microscopic experimental study of pedestrian motion in front of the bottleneck. The identification of individual pedestrians in variety of experiments enables to explain the high variance of travel time by the heterogeneity of the crowd. Some pedestrians are able to push effectively through the crowd, some get trapped in the crowd for signiffcantly longer time. This ability to push through the crowd is associated with a slope of individual linear model of the dependency of travel time on the number of pedestrians in front of the bottleneck. Further detailed study of the origin of such ability is studied by means of the route choice, i.e., strategy whether to walk around the crowd or to walk directly through it. The study reveals that the ability to push through the crowd is a combination of aggressiveness in conflicts and willingness to overtake the crowd.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-15049S" target="_blank" >GA15-15049S: Detekce stochastických univerzalit v nerovnovážných stavech sociofyzikálních systémů metodami teorie náhodných matic</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transportmetrica A: Transport Science
ISSN
2324-9935
e-ISSN
2324-9943
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
5-6
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
375-391
Kód UT WoS článku
000427920200002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85041138371