Individual Microscopic Results of Bottleneck Experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F16%3A00468095" target="_blank" >RIV/67985556:_____/16:00468095 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21340/16:00304720
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33482-0_14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33482-0_14</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33482-0_14" target="_blank" >10.1007/978-3-319-33482-0_14</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Individual Microscopic Results of Bottleneck Experiments
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution provides a microscopic experimental study of pedestrian motion in front of the bottleneck, and explains the high variance of individual travel time by the statistical analysis of trajectories. The analysis shows that this heterogeneity increases with increasing occupancy. Some participants were able to reach lower travel times due to more efficient path selection and more aggressive behaviour within the crowd. Based on this observations, a linear model predicting travel time with respect to the aggressiveness of pedestrian is proposed.
Název v anglickém jazyce
Individual Microscopic Results of Bottleneck Experiments
Popis výsledku anglicky
This contribution provides a microscopic experimental study of pedestrian motion in front of the bottleneck, and explains the high variance of individual travel time by the statistical analysis of trajectories. The analysis shows that this heterogeneity increases with increasing occupancy. Some participants were able to reach lower travel times due to more efficient path selection and more aggressive behaviour within the crowd. Based on this observations, a linear model predicting travel time with respect to the aggressiveness of pedestrian is proposed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BD - Teorie informace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Traffic and Granular Flow '15
ISBN
978-3-319-33481-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
105-112
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Nootdorp
Datum konání akce
27. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—