Nondestructive Monitoring of Rail Surface Damage Via Barkhausen Noise Technique
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F18%3A00316694" target="_blank" >RIV/68407700:21340/18:00316694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70365-7_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70365-7_34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70365-7_34" target="_blank" >10.1007/978-3-319-70365-7_34</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nondestructive Monitoring of Rail Surface Damage Via Barkhausen Noise Technique
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reports about possible concept in which surface damage of the rail after long tem cyclic loading can be executed. This study employs nondestructive magnetic Barkhausen noise as a promising technique which exhibits very good sensitivity against extends of surface damage. Magnetic Barkhausen noise is correlated with the conventional parameters of surface integrity expressed in term of the thickness of damaged layer, its micro hardness as well as stress state. Furthermore, phase analysis of the real surface indicates that extensive phase transformations are produced by the repeated severe plastic deformation. Phase composition of the damaged layer indicates that structure transformation in the rail surface is thermally induced rather than deformation induced process.
Název v anglickém jazyce
Nondestructive Monitoring of Rail Surface Damage Via Barkhausen Noise Technique
Popis výsledku anglicky
This paper reports about possible concept in which surface damage of the rail after long tem cyclic loading can be executed. This study employs nondestructive magnetic Barkhausen noise as a promising technique which exhibits very good sensitivity against extends of surface damage. Magnetic Barkhausen noise is correlated with the conventional parameters of surface integrity expressed in term of the thickness of damaged layer, its micro hardness as well as stress state. Furthermore, phase analysis of the real surface indicates that extensive phase transformations are produced by the repeated severe plastic deformation. Phase composition of the damaged layer indicates that structure transformation in the rail surface is thermally induced rather than deformation induced process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10302 - Condensed matter physics (including formerly solid state physics, supercond.)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17th International Conference on New Trends in Fatigue and Fracture
ISBN
978-3-319-70364-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
287-297
Název nakladatele
Springer, Cham
Místo vydání
—
Místo konání akce
Cancún
Datum konání akce
25. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—