Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nondestructive Monitoring of Rail Surface Damage Via Barkhausen Noise Technique

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F18%3A00316694" target="_blank" >RIV/68407700:21340/18:00316694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70365-7_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70365-7_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70365-7_34" target="_blank" >10.1007/978-3-319-70365-7_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nondestructive Monitoring of Rail Surface Damage Via Barkhausen Noise Technique

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports about possible concept in which surface damage of the rail after long tem cyclic loading can be executed. This study employs nondestructive magnetic Barkhausen noise as a promising technique which exhibits very good sensitivity against extends of surface damage. Magnetic Barkhausen noise is correlated with the conventional parameters of surface integrity expressed in term of the thickness of damaged layer, its micro hardness as well as stress state. Furthermore, phase analysis of the real surface indicates that extensive phase transformations are produced by the repeated severe plastic deformation. Phase composition of the damaged layer indicates that structure transformation in the rail surface is thermally induced rather than deformation induced process.

  • Název v anglickém jazyce

    Nondestructive Monitoring of Rail Surface Damage Via Barkhausen Noise Technique

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports about possible concept in which surface damage of the rail after long tem cyclic loading can be executed. This study employs nondestructive magnetic Barkhausen noise as a promising technique which exhibits very good sensitivity against extends of surface damage. Magnetic Barkhausen noise is correlated with the conventional parameters of surface integrity expressed in term of the thickness of damaged layer, its micro hardness as well as stress state. Furthermore, phase analysis of the real surface indicates that extensive phase transformations are produced by the repeated severe plastic deformation. Phase composition of the damaged layer indicates that structure transformation in the rail surface is thermally induced rather than deformation induced process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10302 - Condensed matter physics (including formerly solid state physics, supercond.)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference on New Trends in Fatigue and Fracture

  • ISBN

    978-3-319-70364-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    287-297

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Cancún

  • Datum konání akce

    25. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku