Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-destructive evaluation of the railway wheel surface damage after long-term operation via Barkhausen noise technique

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F19%3A00326805" target="_blank" >RIV/68407700:21340/19:00326805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.wear.2018.10.016" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.wear.2018.10.016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2018.10.016" target="_blank" >10.1016/j.wear.2018.10.016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-destructive evaluation of the railway wheel surface damage after long-term operation via Barkhausen noise technique

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports the non-destructive evaluation of railway wheels via the Barkhausen noise technique across the wheel width. This study correlates non-destructive Barkhausen noise parameters with conventional destructive analyses expressed in terms of metallographic and SEM observations, microhardness profiles, residual stress, and average grain size measurements. The condition of the wheel surface was altered remarkably due to the real and long-term wheel operation. The results of investigations indicate non-homogenous distribution of Barkhausen noise emission as well as the corresponding surface state with respect to the wheel width. Severe plastic deformation and superimposed elevated temperatures alter the grain size considerably in the near-surface as well as the subsurface region. It was found that Barkhausen noise is strongly correlated with the average grain size within the Barkhausen noise sensitive depth, whereas the correlation with the residual stress distribution is quite poor.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-destructive evaluation of the railway wheel surface damage after long-term operation via Barkhausen noise technique

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports the non-destructive evaluation of railway wheels via the Barkhausen noise technique across the wheel width. This study correlates non-destructive Barkhausen noise parameters with conventional destructive analyses expressed in terms of metallographic and SEM observations, microhardness profiles, residual stress, and average grain size measurements. The condition of the wheel surface was altered remarkably due to the real and long-term wheel operation. The results of investigations indicate non-homogenous distribution of Barkhausen noise emission as well as the corresponding surface state with respect to the wheel width. Severe plastic deformation and superimposed elevated temperatures alter the grain size considerably in the near-surface as well as the subsurface region. It was found that Barkhausen noise is strongly correlated with the average grain size within the Barkhausen noise sensitive depth, whereas the correlation with the residual stress distribution is quite poor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-36566G" target="_blank" >GB14-36566G: Multidisciplinární výzkumné centrum moderních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Wear

  • ISSN

    0043-1648

  • e-ISSN

    1873-2577

  • Svazek periodika

    420-421

  • Číslo periodika v rámci svazku

    únor

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    195-206

  • Kód UT WoS článku

    000456176100018

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055743808