Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ENERGIE - STRUKTURA - SMYSL poznámky k výuce architektonického návrhu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F11%3A00217214" target="_blank" >RIV/68407700:21450/11:00217214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://intranet.cvut.cz/informace-pro-zamestnance/habilitace/hp/alias.2011-02-16.9342462833" target="_blank" >http://intranet.cvut.cz/informace-pro-zamestnance/habilitace/hp/alias.2011-02-16.9342462833</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ENERGIE - STRUKTURA - SMYSL poznámky k výuce architektonického návrhu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přednáška naznačuje základy pojetí architektury jako společenského jevu. Naznačuje, jak rozumět jednotlivým základním pólům tvorby prostředí: pólu energie, struktury a smyslu. Jak souvisí strukturace našeho obytného prostředí s tím, jak je členěna naše společnost ? jaká je závislost, ale i autonomie těchto jevů. Ve druhé části se přednáška věnuje systému ateliérové výuky. Jednotlivým krokům uskutečňovaným v průběhu semestru, aspektům, kterým nutno věnovat pozornost v průběhu celého postupu práce. Sledovány jsou i parametry tvůrčí práce a jejich odlišnosti od typu práce řemeslné i mechanické.

  • Název v anglickém jazyce

    ENERGY - STRUCTURE - MEANING, notes on teaching of architectural design

  • Popis výsledku anglicky

    The lecture explains at first the general notion of architecture as a social phenomenon. It hints how to understand the relevance of the basic poles between which the birth of our environment oscilates: the pole of energy, structure and sense. How the structuration of our living environment relates to the structure of our society ? what are the interdependence but also to what degree these two phenomena are autonomous. In the second part the lecture deals with the question how to teach architectural design? What are the individual stages which together form the sequence of the whole semester and also what are the aspects of the design, which need to be addressed during the whole working process. What is also followed are the parameters of the creativework, what are its conditions and how it differs from the work of a craftsman or mechanical work.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů