Stručná historie železničního uzlu Praha
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F12%3A00196938" target="_blank" >RIV/68407700:21450/12:00196938 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vcpd.cvut.cz/24-419-aktuality-prazska-nadrazi-nevyuzita.aspx" target="_blank" >http://vcpd.cvut.cz/24-419-aktuality-prazska-nadrazi-nevyuzita.aspx</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stručná historie železničního uzlu Praha
Popis výsledku v původním jazyce
V době, kdy začala výstavba železnic u nás, byla Praha opevněným městem, pro tehdejší stavitele drah byly důležitými překážkami především výškové rozdíly, vodní toky nebo neúnosné podloží. Přivést vlaky do hradbami sevřeného městského prostoru napadlo jen ty nejsmělejší. První železniční trati a jim příslušející nádraží se zmocnily ploch polí, luk a sadů za hranicemi tehdejšího města, které je teprve později sevřelo mezi své domy a ulice.
Název v anglickém jazyce
Brief history of the Prague railway junction
Popis výsledku anglicky
At the time of the beginning of the construction of railways, Prague was a fortified town. For railway engineers of this period, most important obstacles were altitude differences, watercourses or weak bedrocks. Bodest of them dare to drive railway intoenclosed town space threw its fortifications. First railway grounds and stations had occupied fields, meadows and gardes outside the town, which has later clenched them with its houses and streets.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF11P01OVV016" target="_blank" >DF11P01OVV016: Industriální topografie České republiky - nové využití průmyslového dědictví jako součásti národní a kulturní identity. Územní analýza a metodika vyhodnocení v kontextu evropských přístupů z hlediska kulturního, ekonomického a sociálního potenciálu.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pražská nádraží ne/využitá
ISBN
978-80-01-05009-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
14-22
Počet stran knihy
126
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta architektury
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—