Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stručná historie železničního uzlu Praha

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F12%3A00196938" target="_blank" >RIV/68407700:21450/12:00196938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vcpd.cvut.cz/24-419-aktuality-prazska-nadrazi-nevyuzita.aspx" target="_blank" >http://vcpd.cvut.cz/24-419-aktuality-prazska-nadrazi-nevyuzita.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stručná historie železničního uzlu Praha

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V době, kdy začala výstavba železnic u nás, byla Praha opevněným městem, pro tehdejší stavitele drah byly důležitými překážkami především výškové rozdíly, vodní toky nebo neúnosné podloží. Přivést vlaky do hradbami sevřeného městského prostoru napadlo jen ty nejsmělejší. První železniční trati a jim příslušející nádraží se zmocnily ploch polí, luk a sadů za hranicemi tehdejšího města, které je teprve později sevřelo mezi své domy a ulice.

  • Název v anglickém jazyce

    Brief history of the Prague railway junction

  • Popis výsledku anglicky

    At the time of the beginning of the construction of railways, Prague was a fortified town. For railway engineers of this period, most important obstacles were altitude differences, watercourses or weak bedrocks. Bodest of them dare to drive railway intoenclosed town space threw its fortifications. First railway grounds and stations had occupied fields, meadows and gardes outside the town, which has later clenched them with its houses and streets.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF11P01OVV016" target="_blank" >DF11P01OVV016: Industriální topografie České republiky - nové využití průmyslového dědictví jako součásti národní a kulturní identity. Územní analýza a metodika vyhodnocení v kontextu evropských přístupů z hlediska kulturního, ekonomického a sociálního potenciálu.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pražská nádraží ne/využitá

  • ISBN

    978-80-01-05009-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    14-22

  • Počet stran knihy

    126

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze - Fakulta architektury

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly