Juniorstav 2013
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F13%3A00207452" target="_blank" >RIV/68407700:21450/13:00207452 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Juniorstav 2013
Popis výsledku v původním jazyce
Velká obchodní centra jsou součástí řetězců, vlastněných nadnárodními společnostmi, které jsou vůdčími aktéry celosvětového procesu globalizace. Globalizace má významný vliv na proměnu tradiční struktury současných měst: velká obchodní centra se například chovají introvertně a obracejí se ke městu zády. Tím dochází ke vzniku řady problémů, jako je absence veřejného prostoru v okolí obchodních center, špatná pěší dostupnost, upřednostňování automobilové dopravy a vysávání lokální vybavenosti. K tomu se přidávají i důsledky záboru velkého množství půdy přeměněné na zpevněné plochy, energetická náročnost budov a přetížení dopravní infrastruktury. To vše má vliv na kvalitu života obyvatel v přilehlých obytných lokalitách. Lze konstatovat, že z pohledu udržitelného rozvoje a jeho pilířů jsou velká obchodní centra neudržitelná.
Název v anglickém jazyce
Juniorstav 2013
Popis výsledku anglicky
Shopping centers and theme parks are one of consequences of influence of globalization on cities. In the context of globalization is the fact that multinational companies enter the localities with the priority to earn money and public administration should be an equal partner, protecting the interests of the city. In many cases, however, the public sector has not a sufficient basis for balanced and responsible local decision-making. Shopping centers and theme parks consequently behave in relation to thecity introverted and closed in on itself. This leads to the creation of a number of problems, especially in cases of suburban shopping centers: the formation of residual places around shopping centers, poor pedestrian accessibility, monofunction and theabsence of public spaces. Along with problematic of localization shopping centers, their unsustainability and transformation of consumer behavior can cause abandoned places, dead malls.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2013 - 15. odborná konference doktorského studia - Sborník příspěvků
ISBN
978-80-214-4670-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
22-23
Název nakladatele
VUT v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—