Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Juniorstav 2013

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F13%3A00207452" target="_blank" >RIV/68407700:21450/13:00207452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Juniorstav 2013

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Velká obchodní centra jsou součástí řetězců, vlastněných nadnárodními společnostmi, které jsou vůdčími aktéry celosvětového procesu globalizace. Globalizace má významný vliv na proměnu tradiční struktury současných měst: velká obchodní centra se například chovají introvertně a obracejí se ke městu zády. Tím dochází ke vzniku řady problémů, jako je absence veřejného prostoru v okolí obchodních center, špatná pěší dostupnost, upřednostňování automobilové dopravy a vysávání lokální vybavenosti. K tomu se přidávají i důsledky záboru velkého množství půdy přeměněné na zpevněné plochy, energetická náročnost budov a přetížení dopravní infrastruktury. To vše má vliv na kvalitu života obyvatel v přilehlých obytných lokalitách. Lze konstatovat, že z pohledu udržitelného rozvoje a jeho pilířů jsou velká obchodní centra neudržitelná.

  • Název v anglickém jazyce

    Juniorstav 2013

  • Popis výsledku anglicky

    Shopping centers and theme parks are one of consequences of influence of globalization on cities. In the context of globalization is the fact that multinational companies enter the localities with the priority to earn money and public administration should be an equal partner, protecting the interests of the city. In many cases, however, the public sector has not a sufficient basis for balanced and responsible local decision-making. Shopping centers and theme parks consequently behave in relation to thecity introverted and closed in on itself. This leads to the creation of a number of problems, especially in cases of suburban shopping centers: the formation of residual places around shopping centers, poor pedestrian accessibility, monofunction and theabsence of public spaces. Along with problematic of localization shopping centers, their unsustainability and transformation of consumer behavior can cause abandoned places, dead malls.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2013 - 15. odborná konference doktorského studia - Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-214-4670-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    22-23

  • Název nakladatele

    VUT v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku