Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Železnice ve městě - příležitost nebo bariéra? Příklad nádraží Bubny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F13%3A00209566" target="_blank" >RIV/68407700:21450/13:00209566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.cvut.cz/handle/10467/20070" target="_blank" >https://dspace.cvut.cz/handle/10467/20070</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Železnice ve městě - příležitost nebo bariéra? Příklad nádraží Bubny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Železnice ve svých počátcích byla nositelem a šiřitelem pokroku průmyslové revoluce a jako taková byla zahrnuta do dobových optimistických úvah nad technickým pokrokem. Praha, do které železnice v polovině 19. století vstupovala, byla obrazem středověkého města: vlaky si razily cestu městským opevněním, železnice se před Prahou vinula krajinou polí, vinic a říčních niv. Prudký růst průmyslu a s ním spojená expanze výstavby nám o padesát let později předkládá zcela jiný obraz města: na řadě míst pražského předměstí se projevuje schopnost železnice vytvářet bariéry a separovat od sebe celé části města. Jedním z těchto míst je i nádraží Bubny, na kterém lze dobře demonstrovat uvedené proměny role železnice ve vývoji města. Původní venkovské osady Holešovice a Bubny přeměnil příchod železnice na moderní průmyslovou čtvrť v prvním případě, a na komfortní rezidenční oblast v případě druhém. Zároveň však vyvstal nový problém, kdy rozsáhlé kolejiště se třemi nádražími a s technologickým zázemí

  • Název v anglickém jazyce

    Railway in the City - Opportunity or Barrier? Example of Bubny railway station, Prague

  • Popis výsledku anglicky

    In the early times, railway was the pioneer of industrial revolution and as such was praised as a miracle of technology. The 19th century, arrival of railway to Prague, marked its image of a medieval city, with railway finding its way through the meadowsand fields. Fifty years later, the image had changed substantially: The dramatic coexistence of existing railway lines and newly constructed buildings of the Prague suburbs give a very clear impression of the barrier potential of the railway. One such case will be further explored this study: Bubny railway station in Prague. The countryside settlements of Holešovice and Bubny had transformed with the arrival of railway into a prosperous industrial district and residential quarter respectively. Yet a new problem arose: large field of railway tracks, stations and technical equipment created an obstacle to integration of these quarters. Searching for an optimal connection of these quarters has had a century long history. Without finding a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy území II: hranice a rozhraní

  • ISBN

    978-80-01-05339-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    41-52

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku