Železnice ve městě - příležitost nebo bariéra? Příklad nádraží Bubny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F13%3A00209566" target="_blank" >RIV/68407700:21450/13:00209566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.cvut.cz/handle/10467/20070" target="_blank" >https://dspace.cvut.cz/handle/10467/20070</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Železnice ve městě - příležitost nebo bariéra? Příklad nádraží Bubny
Popis výsledku v původním jazyce
Železnice ve svých počátcích byla nositelem a šiřitelem pokroku průmyslové revoluce a jako taková byla zahrnuta do dobových optimistických úvah nad technickým pokrokem. Praha, do které železnice v polovině 19. století vstupovala, byla obrazem středověkého města: vlaky si razily cestu městským opevněním, železnice se před Prahou vinula krajinou polí, vinic a říčních niv. Prudký růst průmyslu a s ním spojená expanze výstavby nám o padesát let později předkládá zcela jiný obraz města: na řadě míst pražského předměstí se projevuje schopnost železnice vytvářet bariéry a separovat od sebe celé části města. Jedním z těchto míst je i nádraží Bubny, na kterém lze dobře demonstrovat uvedené proměny role železnice ve vývoji města. Původní venkovské osady Holešovice a Bubny přeměnil příchod železnice na moderní průmyslovou čtvrť v prvním případě, a na komfortní rezidenční oblast v případě druhém. Zároveň však vyvstal nový problém, kdy rozsáhlé kolejiště se třemi nádražími a s technologickým zázemí
Název v anglickém jazyce
Railway in the City - Opportunity or Barrier? Example of Bubny railway station, Prague
Popis výsledku anglicky
In the early times, railway was the pioneer of industrial revolution and as such was praised as a miracle of technology. The 19th century, arrival of railway to Prague, marked its image of a medieval city, with railway finding its way through the meadowsand fields. Fifty years later, the image had changed substantially: The dramatic coexistence of existing railway lines and newly constructed buildings of the Prague suburbs give a very clear impression of the barrier potential of the railway. One such case will be further explored this study: Bubny railway station in Prague. The countryside settlements of Holešovice and Bubny had transformed with the arrival of railway into a prosperous industrial district and residential quarter respectively. Yet a new problem arose: large field of railway tracks, stations and technical equipment created an obstacle to integration of these quarters. Searching for an optimal connection of these quarters has had a century long history. Without finding a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy území II: hranice a rozhraní
ISBN
978-80-01-05339-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
41-52
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—