Urbanismus podporující roli tramvajové dopravy. Analýza funkčního využití území a pěší dostupnosti zastávek.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F13%3A00213521" target="_blank" >RIV/68407700:21450/13:00213521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://gis.vsb.cz/GIS_Ostrava/GIS_Ova_2013/sbornik/papers/gis2013508ad7b1b5e9d.pdf" target="_blank" >http://gis.vsb.cz/GIS_Ostrava/GIS_Ova_2013/sbornik/papers/gis2013508ad7b1b5e9d.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Urbanismus podporující roli tramvajové dopravy. Analýza funkčního využití území a pěší dostupnosti zastávek.
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z požadavků na udržitelnou mobilitu osob v rámci městského plánování je přesun přepravních nároků od individuální automobilové dopravy k městské hromadné dopravě. Koordinace politiky dopravního a územního plánování představuje nezbytnou podmínku pro zvýšení atraktivity hromadné dopravy. Pojmem ?Urbanismus podporující roli veřejné dopravy? rozumíme specifickou urbanistickou koncepci města v závislosti na již zavedeném či naopak plánovaném systému MHD. Příspěvek představuje dílčí studii výzkumu zabývajícího se vzájemným vztahem tramvajové dopravy a jí obsluhovaného území představovaným pěší dostupností zastávek a funkčním využitím území v jejich okolí. Pro srovnávací studii byla vybrána dvě města, severočeský Liberec a středofrancouzský Orléans. Použitými metodami výzkumu jsou jak v urbanismu tradiční analýzy funkčního využití území, tak méně časté analýzy sítě pěších cest v okolí zastávek (pěší dostupnost, bezpečnost, komfort a čitelnost). Analýzy jsou provedeny v prostředí GIS p
Název v anglickém jazyce
Tramway oriented Urban Design. Land Use and Pedestrian Accessibility Analysis Around Stations.
Popis výsledku anglicky
Increasing the model share of public transport relative to the private car presents one of the basic elements of sustainable urban mobility. The coordination of transport and land use policies is an essential element in order to increase public transit attractiveness. "Transit oriented urban design" means a specific urban conception depending on existing or proposed public transport system. The paper presents a particular study dealing with reciprocal relation between the tramway system and the servicedarea represented by tramway stations pedestrian accessibility and land use. Liberec in North Bohemia and Orleáns in Central France were chosen as two study areas for the comparative analysis. Two kinds of methods are used: more common land use analysisand less usual pedestrian network characteristics analysis (pedestrian accessibility, security and legibility) in tramway stations surroundings. The analyses are carried out with GIS methods (network analyses and map algebra). Data availa
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Symposium GIS Ostrava 2013 - Geoinformatika pro společnost
ISBN
978-80-248-2951-7
ISSN
1213-239X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
21. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—