Tramway Oriented Planning: Elements of Appreciation Method, Comparative Approach between France and the Czech Republic.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F13%3A00213536" target="_blank" >RIV/68407700:21450/13:00213536 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
francouzština
Název v původním jazyce
Urbanisme oriente vers le tramway : elements de methode d´appreciation, une approche comparative franco-tcheque.
Popis výsledku v původním jazyce
S?inscrivant dans le domaine de " l?urbanisme orienté vers le transport collectif (TC) ", l?objet de la communication est de contribuer ? des recherches portant sur les stratégies d?un aménagement urbain et d?un usage du sol appropriés autour des stations du TC. A part les variables plus " généralisées " dans des analyses existantes, telle densité et mixité fonctionnelle urbaines, notre travail s?intéresse plus particuli?rement ? approfondir, ainsi qu?? formaliser, des recherches sur l?accessibilité piétonne aux stations du TC ? l?échelle de quartier. Ainsi, sont développées et évaluées différentes caractéristiques de l?accessibilité piétonne, et ce, ? la fois quant ? la distance/temps de parcours, ? la sécurité routi?re et, ? la lisibilité et la simplicité des itinéraires notamment. Une approche comparative entre la France et la République tch?que est menée ? travers plusieurs terrains dans les deux pays, chacun ayant connu une évolution nettement différente de la répartition modale d
Název v anglickém jazyce
Tramway Oriented Planning: Elements of Appreciation Method, Comparative Approach between France and the Czech Republic.
Popis výsledku anglicky
As part of the field of "public transport-oriented urban planning" the purpose of the communication is to contribute to research on strategies for an appropriate urban planning and land use around public transport stations. Besides the variables more "generalized" in existing analyzes, such as urban density and functional diversity, our work is particularly interested to deepen and to formalize research on pedestrian accessibility to public transport stations on a neighborhood scale. Various features ofthe pedestrian accessibility are developed and evaluated, both on the distance/travel time, road safety, legibility and simplicity of such routes. A comparative approach between France and the Czech Republic is conducted through several fields in both countries, each of which had a distinctly different evolution of the modal split in recent decades. Very important in the early period of the planned economy, the role of the public transport in the Czech Republic is now in free fall as a
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů