The transportation accessibility and residential mobility in the Prague Metropolitan Area
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F16%3A00308738" target="_blank" >RIV/68407700:21450/16:00308738 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41330/16:70206
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7501029/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7501029/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2016.7501029" target="_blank" >10.1109/SCSP.2016.7501029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The transportation accessibility and residential mobility in the Prague Metropolitan Area
Popis výsledku v původním jazyce
The residential mobility and transportation are two processes that significantly influence the physical and social characteristics of cities. This paper analyses the relation between the two processes by means of discrete choice simulation model. The objective of the exercise is to identify the suitable job accessibility indicators that would make use of available data and to examine, how these accessibility indicators influence the residential choices of individual actors in the Prague Metropolitan Area. The more general objective of the exercise is to indicate the potentials and constraints for the future implementation of the Land-Use Transportation Interaction Microsimulation Model that would support ex-ante evaluation of the proposed land-use and transportation policies in the Prague Metropolitan Area and by that to contribute to its smart planning and management. 2016 IEEE.
Název v anglickém jazyce
The transportation accessibility and residential mobility in the Prague Metropolitan Area
Popis výsledku anglicky
The residential mobility and transportation are two processes that significantly influence the physical and social characteristics of cities. This paper analyses the relation between the two processes by means of discrete choice simulation model. The objective of the exercise is to identify the suitable job accessibility indicators that would make use of available data and to examine, how these accessibility indicators influence the residential choices of individual actors in the Prague Metropolitan Area. The more general objective of the exercise is to indicate the potentials and constraints for the future implementation of the Land-Use Transportation Interaction Microsimulation Model that would support ex-ante evaluation of the proposed land-use and transportation policies in the Prague Metropolitan Area and by that to contribute to its smart planning and management. 2016 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP104%2F12%2F1948" target="_blank" >GAP104/12/1948: Hodnotící simulační modely prostorového utváření měst</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2016 Smart Cities Symposium Prague (SCSP)
ISBN
978-1-5090-1116-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
26. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000390205300019