Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zapojení dětí do procesu navrhování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F18%3A00327046" target="_blank" >RIV/68407700:21450/18:00327046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://architekturadetem.cz" target="_blank" >http://architekturadetem.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zapojení dětí do procesu navrhování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Participace je dnes i u nás, čím dál více rozšířená v praxi, ale v případě zapojování dětí a mládeže do procesu vzniku veřejných prostranství, to tak časté není. Přitom, při navrhování prostoru pro hru ve městě, jsou právě děti ty konečný uživatele. Děti nejsou odborníci na navrhování, ale jednoznačně, to jsou odborníci na hru. Aby potenciál participace dětí a mládeže byl naplněn je třeba k ní přistupovat komplexně, musí být prováděna odborníky, sestavená na míru dané situaci a děti by měly být součástí procesu ve všech fázích: sběrem dat a jejich analýzou počínaje a zpětným hodnocením realizovaného díla konče.

  • Název v anglickém jazyce

    Engaging Children in the Process of Design

  • Popis výsledku anglicky

    Participation is nowadays even in our country, more and more widespread in practice, but it is not so often when it comes to involving children and young people in the process of creating public spaces. When designing play spaces in the city children are the end-users. Children are not design specialists, but clearly, they are experts in play. In order to meet the potential of participation of children and young people, it must be approached in a comprehensive manner, tailored to the specific situation, coordinated by professionals and the children should be part of the process at all stages: starting by collecting data and analyzing it, ending with feedback for the completed work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Architektura dětem 2018 - Děti a město - prostor pro hru

  • ISBN

    978-80-01-06539-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    43-44

  • Název nakladatele

    celofakultní náklady

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    CAMP Praha

  • Datum konání akce

    25. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku