Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Physical Environment of the School as a Support for Students' Internal Motivation to Work and Learn

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F24%3A00375093" target="_blank" >RIV/68407700:21450/24:00375093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fast.vsb.cz/226/cs/spoluprace/konference-a-seminare/architektura-v-perspektive/predchozi-rocniky/info-2023/doi/" target="_blank" >https://www.fast.vsb.cz/226/cs/spoluprace/konference-a-seminare/architektura-v-perspektive/predchozi-rocniky/info-2023/doi/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Physical Environment of the School as a Support for Students' Internal Motivation to Work and Learn

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents ongoing research on the conection between the physical school environment and the intrinsic motivation of pupils. It identifies the support of internal motivation as one of the key prin-ciples of modern pedagogy. Based on the psychological Theory of Self-Determination, it poses the following research question: In what way does the physical environment of the school participate in satisfying the need for autonomy, competence and relatedness. It presents methods from the field of ethnography and a com-prehensive research methodology, which is applied in the form of a multiple case study. It outlines several theses arising from the ongoing results of ongoing research.

  • Název v anglickém jazyce

    The Physical Environment of the School as a Support for Students' Internal Motivation to Work and Learn

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents ongoing research on the conection between the physical school environment and the intrinsic motivation of pupils. It identifies the support of internal motivation as one of the key prin-ciples of modern pedagogy. Based on the psychological Theory of Self-Determination, it poses the following research question: In what way does the physical environment of the school participate in satisfying the need for autonomy, competence and relatedness. It presents methods from the field of ethnography and a com-prehensive research methodology, which is applied in the form of a multiple case study. It outlines several theses arising from the ongoing results of ongoing research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15th Architecture in Perspective/ 15. Architektura v perspektivě

  • ISBN

    978-80-248-4711-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    35-39

  • Název nakladatele

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    25. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku