The Physical Environment of the School as a Support for Students' Internal Motivation to Work and Learn
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F24%3A00375093" target="_blank" >RIV/68407700:21450/24:00375093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fast.vsb.cz/226/cs/spoluprace/konference-a-seminare/architektura-v-perspektive/predchozi-rocniky/info-2023/doi/" target="_blank" >https://www.fast.vsb.cz/226/cs/spoluprace/konference-a-seminare/architektura-v-perspektive/predchozi-rocniky/info-2023/doi/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Physical Environment of the School as a Support for Students' Internal Motivation to Work and Learn
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents ongoing research on the conection between the physical school environment and the intrinsic motivation of pupils. It identifies the support of internal motivation as one of the key prin-ciples of modern pedagogy. Based on the psychological Theory of Self-Determination, it poses the following research question: In what way does the physical environment of the school participate in satisfying the need for autonomy, competence and relatedness. It presents methods from the field of ethnography and a com-prehensive research methodology, which is applied in the form of a multiple case study. It outlines several theses arising from the ongoing results of ongoing research.
Název v anglickém jazyce
The Physical Environment of the School as a Support for Students' Internal Motivation to Work and Learn
Popis výsledku anglicky
The article presents ongoing research on the conection between the physical school environment and the intrinsic motivation of pupils. It identifies the support of internal motivation as one of the key prin-ciples of modern pedagogy. Based on the psychological Theory of Self-Determination, it poses the following research question: In what way does the physical environment of the school participate in satisfying the need for autonomy, competence and relatedness. It presents methods from the field of ethnography and a com-prehensive research methodology, which is applied in the form of a multiple case study. It outlines several theses arising from the ongoing results of ongoing research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60402 - Architectural design
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15th Architecture in Perspective/ 15. Architektura v perspektivě
ISBN
978-80-248-4711-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
35-39
Název nakladatele
Vysoká škola báňská - Technická univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
25. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—