Aktivní praktické metody výuky studentů v oblasti krizového řízení a ochrany obyvatelstva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F14%3A00226284" target="_blank" >RIV/68407700:21460/14:00226284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktivní praktické metody výuky studentů v oblasti krizového řízení a ochrany obyvatelstva
Popis výsledku v původním jazyce
Čtyřleté zkušenosti s výukou studijního oboru Ochrana obyvatelstva na ČVUT, Fakulta biomedicínského inženýrství Kladno (dále jen FBMI) ukázaly na nutnost zefektivnit podstatu i metody vzdělávání studentů zejména bakalářských oborů a více je orientovat napraktické aktivity. Jedná se zejména o správnost rozhodovacího procesu, analytické a organizační schopnosti posluchačů při praktickém plánování a řešení krizových situací. Lze sice využít zkušenosti získané z teoretické výuky, ale bez vhodně strukturovaného a zabezpečeného praktického výcviku nelze výrazně efektivitu zvýšit. Praxe ukazuje vyšší účinnost krizového řízení u studentů, kteří již mají praktickou krizovou zkušenost. Možnou variantou je využití aktivních výcvikových technik, nácviků, tréninkových modulů a techniky vzdělávání pro řešení typových situací v různých podmínkách. Pomohl při tom i Operační program EU Vzdělávání pro konkurenceschopnost ?Ochrana obyvatelstva a řešení krizových a mimořádných událostí?, který FBMI v roc
Název v anglickém jazyce
Active Practical Methods of Teaching Students in Crisis Management and Civil Protection
Popis výsledku anglicky
Four years of experience in teaching specialization Civilian protection on the Czech Technical University, Faculty of Biomedical Engineering Kladno (CTU FBMI) has shown the necessity to change the base and methods of education students especially in Bachelor's courses directed towards practical activities. In particular, accuracy of the decision-making process, analytical and organizational skills of students in the practical planning and solving emergency situations. You can take advantage of the experience gained from the theoretical lessons, but without a suitably structured and supported practical training cannot be significantly increase of efficiency. Practice shows a higher efficiency of emergency management by students that already have practical experience of the emergency situations. A possible option is the use of active training techniques, conditions, training modules for the training of techniques for the solution of typical situations in different conditions. It helped a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.31.0224" target="_blank" >EE2.4.31.0224: Ochrana obyvatelstva a řešení krizových a mimořádných událostí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metody a postupy ke zkvalitnění výuky krizového řízení a přípravy obyvatelstva na řešení krizových situací II
ISBN
978-80-7454-413-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
95-113
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Uherské Hradiště
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—