Připravenost operátorů TCTV 112 na krizovou komunikaci s osobami se suicidální tendencí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F22%3A00358340" target="_blank" >RIV/68407700:21460/22:00358340 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/10467/106836" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/106836</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Připravenost operátorů TCTV 112 na krizovou komunikaci s osobami se suicidální tendencí.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje problematice telefonních center tísňového volání 112, které jsou součástí Hasičského záchranného sboru jednotlivých krajů v České republice. Téma je zaměřeno na krizovou komunikaci s osobami, které verbalizují suicidální myšlenky a na problematiku jejího řešení ze strany operátorů tísňových linek. Úvodní část definuje postavení telefonních center tísňového volání v rámci Hasičského záchranného sboru a popis zřízení tísňové linky 112. Dále jsou popsány druhy suicidálního jednání, jeho definice, možné příčiny a možnosti řešení včetně komunikace na tísňové lince 112. Praktická část zkoumá míru připravenosti, vlastní prožitky a způsoby vnímání operátorů tísňové linky 112 při hovorech se suicidální tématikou. Sběr potřebných dat v rámci výzkumu je proveden formou anonymního nestandardizovaného dotazníkového šetření a získané údaje jsou po statistické analýze zobrazeny prostřednictvím grafů a tabulek. K těm se společně s komparací prací jiných autorů pojí diskuze.
Název v anglickém jazyce
Readiness of TCTV 112 Operators for Crisis Communication with Persons with a Suicidal Tendency.
Popis výsledku anglicky
This paper thesis is dedicated to the 112 emergency call centres problematics, which are part of the Fire Rescue Corps of the regions of the Czech Republic. The topic is focused on crisis communication with people who verbalize suicidal thoughts and on the problematics of its solution by emergency line operators. The Introductory part defines the basic concepts related to the position of emergency call centres within the Fire Rescue Corps and a description of the establishment of the 112-emergency line. The types of suicidal behaviour, its definitions, possible causes and possible solutions, including communication on the 112-emergency line, are also described. The practical part examines the rate of readiness, personal experiences and ways of perceiving by the operators of the 112-emergency line in calls with a suicidal theme. The necessary data was collected using the anonymous non-standardized questionnaire form survey and the obtained data are displayed through the form of graphs and tables after statistical analysis. This data, together with a comparison of the thesis of other authors, come with a discussion of the individual results.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Urgentní medicína
ISSN
1212-1924
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
22-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—