Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Role of Innovative Construction Elements in Structural Design of Flexible Pavements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F01%3A07070382" target="_blank" >RIV/68407700:21610/01:07070382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Role of Innovative Construction Elements in Structural Design of Flexible Pavements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper concerns performance evaluation of the pavements with built-in SAMI membranes and/or other grid-based reinforcing elements. The layered model of pavement mechanical behaviour is extended to account for mechanical response of built-in structuralelements via modification of the transfer conditions between layers. The shear mechanism of the soft membranes is used to model improper (partial) transfer of horizontal displacements and strains between layers and its primary use is to model SAMI membranes main function: prevention of transfer of adverse displacements and strains from the bottom (often deteriorated) part of the structure into the new overlay part. When modelling stiff reinforcing membranes, the tension stiffness of the grid-based reinforcement element enters the scene of transfer conditions and effects the transfer of shearing stresses and reduces pavement strains.

  • Název v anglickém jazyce

    A Role of Innovative Construction Elements in Structural Design of Flexible Pavements

  • Popis výsledku anglicky

    The paper concerns performance evaluation of the pavements with built-in SAMI membranes and/or other grid-based reinforcing elements. The layered model of pavement mechanical behaviour is extended to account for mechanical response of built-in structuralelements via modification of the transfer conditions between layers. The shear mechanism of the soft membranes is used to model improper (partial) transfer of horizontal displacements and strains between layers and its primary use is to model SAMI membranes main function: prevention of transfer of adverse displacements and strains from the bottom (often deteriorated) part of the structure into the new overlay part. When modelling stiff reinforcing membranes, the tension stiffness of the grid-based reinforcement element enters the scene of transfer conditions and effects the transfer of shearing stresses and reduces pavement strains.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F00%2F1115" target="_blank" >GA103/00/1115: Moderní metody zkvalitnění návrhu novostaveb a rekonstrukcí netuhých vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Durable and Safe Road Pavements

  • ISBN

    83-913902-3-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    281-289

  • Název nakladatele

    Road and Bridge Research Institute

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Místo konání akce

    Kielce

  • Datum konání akce

    8. 5. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku