Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání dynamického chování poškozeného mostu před a po jeho rekonstrukci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F03%3A01092454" target="_blank" >RIV/68407700:21610/03:01092454 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/03:00092387

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání dynamického chování poškozeného mostu před a po jeho rekonstrukci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V březnu 2001 došlo k poškození mostu v obci Vráž přes dálnici D8, které bylo způsobeno nárazem nadměrného nákladu převáženého po D8. Důsledkem této havárie bylo trvalé vybočení vnějšího hlavního nosníku a porušení spoje mezi hlavním nosníkem a příčníkem. Experimentální modální analýza byla na mostě provedena dvakrát - pro poškozený stav a pro stav po rekonstrukci mostu. Modální charakteristiky vyhodnocené pro oba ověřované stavy mostu byly mezi sebou vzájemně porovnány. Při zkoumání vlivu poškození mostu na jeho modální charakteristiky byly vypočteny změny vlastních frekvencí, změny frekvencí útlumu, koeficienty MAC, COMAC, změny křivosti tvarů vlastního kmitání CAMOSUC, změny matice modální poddajnosti [ ] a také křivosti změny matice modální poddajnosti [ ] .

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Behaviour Comparison Of The Damaged Bridge Before And After Its Reconstruction

  • Popis výsledku anglicky

    A road bridge spans motorway D8 in village Vráž was damaged by the crash of an excavator, which was transported on vehicle combination, to two main beams in March 2001. Consequences of the crash were permanent deformations of the outer main beam and failure of bolted joint between the main beam and a cross beam. Experimental modal analysis was realized on the bridge twice - for the damaged state of the bridge and for the state after its reconstruction. Modal characteristics of the investigated bridge, which were measured before and after its reconstruction, were mutually compared. There were computed changes of natural frequencies and changes of damping frequencies of the bridge. For the comparison of natural modes there were used modal assurance criterion MAC, coordinate modal assurance criterion COMAC, changes of a mode surface curvature CAMOSUC, changes of a modal flexibility matrix and curvatures of changes of a modal flexibility matrix.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimentální analýza napětí 2003

  • ISBN

    80-214-2314-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    77-78

  • Název nakladatele

    VUT, Fakulta strojní

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Milovy

  • Datum konání akce

    3. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku