Porovnání dynamického chování poškozeného mostu před a po jeho rekonstrukci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F03%3A01092454" target="_blank" >RIV/68407700:21610/03:01092454 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/03:00092387
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání dynamického chování poškozeného mostu před a po jeho rekonstrukci
Popis výsledku v původním jazyce
V březnu 2001 došlo k poškození mostu v obci Vráž přes dálnici D8, které bylo způsobeno nárazem nadměrného nákladu převáženého po D8. Důsledkem této havárie bylo trvalé vybočení vnějšího hlavního nosníku a porušení spoje mezi hlavním nosníkem a příčníkem. Experimentální modální analýza byla na mostě provedena dvakrát - pro poškozený stav a pro stav po rekonstrukci mostu. Modální charakteristiky vyhodnocené pro oba ověřované stavy mostu byly mezi sebou vzájemně porovnány. Při zkoumání vlivu poškození mostu na jeho modální charakteristiky byly vypočteny změny vlastních frekvencí, změny frekvencí útlumu, koeficienty MAC, COMAC, změny křivosti tvarů vlastního kmitání CAMOSUC, změny matice modální poddajnosti [ ] a také křivosti změny matice modální poddajnosti [ ] .
Název v anglickém jazyce
Dynamic Behaviour Comparison Of The Damaged Bridge Before And After Its Reconstruction
Popis výsledku anglicky
A road bridge spans motorway D8 in village Vráž was damaged by the crash of an excavator, which was transported on vehicle combination, to two main beams in March 2001. Consequences of the crash were permanent deformations of the outer main beam and failure of bolted joint between the main beam and a cross beam. Experimental modal analysis was realized on the bridge twice - for the damaged state of the bridge and for the state after its reconstruction. Modal characteristics of the investigated bridge, which were measured before and after its reconstruction, were mutually compared. There were computed changes of natural frequencies and changes of damping frequencies of the bridge. For the comparison of natural modes there were used modal assurance criterion MAC, coordinate modal assurance criterion COMAC, changes of a mode surface curvature CAMOSUC, changes of a modal flexibility matrix and curvatures of changes of a modal flexibility matrix.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimentální analýza napětí 2003
ISBN
80-214-2314-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
77-78
Název nakladatele
VUT, Fakulta strojní
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Milovy
Datum konání akce
3. 6. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—