Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Study of Orography Influence on the Wind Load within Cities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F06%3A00126126" target="_blank" >RIV/68407700:21610/06:00126126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Study of Orography Influence on the Wind Load within Cities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the study was to explore changes of wind characteristics above articulated terrain within city built up areas. An anemometer was placed on a tall building in a selected locality in the centre of Prague ("Pankrác"), and the wind speed and direction were observed on a long-term basis. The speeds measured were compared with data from nearby meteorological stations. In stage two, two models of the terrain were made for the west and northwest wind direction in the ratio 1:1250 to explore the speed profiles in the boundary layer wind tunnel "VZLÚ/KÚ ČVUT". Thereafter, the results of this study were used as input data for model tests of the wind effects on the buildings in the ratio 1:400, and for in situ and model pressure measurements. They canbe used to design the wind load for buildings in this locality, as well.

  • Název v anglickém jazyce

    The Study of Orography Influence on the Wind Load within Cities

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the study was to explore changes of wind characteristics above articulated terrain within city built up areas. An anemometer was placed on a tall building in a selected locality in the centre of Prague ("Pankrác"), and the wind speed and direction were observed on a long-term basis. The speeds measured were compared with data from nearby meteorological stations. In stage two, two models of the terrain were made for the west and northwest wind direction in the ratio 1:1250 to explore the speed profiles in the boundary layer wind tunnel "VZLÚ/KÚ ČVUT". Thereafter, the results of this study were used as input data for model tests of the wind effects on the buildings in the ratio 1:400, and for in situ and model pressure measurements. They canbe used to design the wind load for buildings in this locality, as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0706" target="_blank" >GA103/00/0706: Modely účinků větru na stavební konstrukce a jejich aplikace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Engineering Design AED 2006

  • ISBN

    80-86059-44-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    11. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku