Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace Bayesovských sítí pro rozbor rizik konstrukcí ohrožených nárazy vysokorychlostními vlaky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F06%3A07126254" target="_blank" >RIV/68407700:21610/06:07126254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of Bayesian Network for Risk Analysis of Structures Endangered by Impact of High-Speed Train

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The railway is moving now rapidly toward a modern service transportation industry. High Speed Rail systems are already operating in the many countries and new railways are also planned in the Czech Republic. Incidents where a train derails on the approach to a structure and collides with the structure are rare. However, the potential consequences are very severe so the risk cannot be ignored. The objective is to minimize the risk to people, structures and environment. The suggested approach is to optimize design, which can be applied for any type of structures and trains. The main risk associated with the impact of a train is harm to persons travelling in the train. It follows that the top priority should be to minimize this risk. The structures buildin vicinity to high-speed railways should be designed and existing structures should be protected against the impact in order to achieve the design velocity up to 300 km/h.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Bayesian Network for Risk Analysis of Structures Endangered by Impact of High-Speed Train

  • Popis výsledku anglicky

    The railway is moving now rapidly toward a modern service transportation industry. High Speed Rail systems are already operating in the many countries and new railways are also planned in the Czech Republic. Incidents where a train derails on the approach to a structure and collides with the structure are rare. However, the potential consequences are very severe so the risk cannot be ignored. The objective is to minimize the risk to people, structures and environment. The suggested approach is to optimize design, which can be applied for any type of structures and trains. The main risk associated with the impact of a train is harm to persons travelling in the train. It follows that the top priority should be to minimize this risk. The structures buildin vicinity to high-speed railways should be designed and existing structures should be protected against the impact in order to achieve the design velocity up to 300 km/h.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F06%2F1521" target="_blank" >GA103/06/1521: Spolehlivost a hodnocení rizik konstrukcí v extrémních podmínkách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th Slovak/Czech Symposium - Theoretical and Experimental Research in Structural Engineering

  • ISBN

    80-969521-0-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    15-19

  • Název nakladatele

    Slovak Academy of Sciences, Institute of Construction and Architecture

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    14. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku