Aplikace Bayesovských sítí pro rozbor rizik konstrukcí ohrožených nárazy vysokorychlostními vlaky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F06%3A07126254" target="_blank" >RIV/68407700:21610/06:07126254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of Bayesian Network for Risk Analysis of Structures Endangered by Impact of High-Speed Train
Popis výsledku v původním jazyce
The railway is moving now rapidly toward a modern service transportation industry. High Speed Rail systems are already operating in the many countries and new railways are also planned in the Czech Republic. Incidents where a train derails on the approach to a structure and collides with the structure are rare. However, the potential consequences are very severe so the risk cannot be ignored. The objective is to minimize the risk to people, structures and environment. The suggested approach is to optimize design, which can be applied for any type of structures and trains. The main risk associated with the impact of a train is harm to persons travelling in the train. It follows that the top priority should be to minimize this risk. The structures buildin vicinity to high-speed railways should be designed and existing structures should be protected against the impact in order to achieve the design velocity up to 300 km/h.
Název v anglickém jazyce
Application of Bayesian Network for Risk Analysis of Structures Endangered by Impact of High-Speed Train
Popis výsledku anglicky
The railway is moving now rapidly toward a modern service transportation industry. High Speed Rail systems are already operating in the many countries and new railways are also planned in the Czech Republic. Incidents where a train derails on the approach to a structure and collides with the structure are rare. However, the potential consequences are very severe so the risk cannot be ignored. The objective is to minimize the risk to people, structures and environment. The suggested approach is to optimize design, which can be applied for any type of structures and trains. The main risk associated with the impact of a train is harm to persons travelling in the train. It follows that the top priority should be to minimize this risk. The structures buildin vicinity to high-speed railways should be designed and existing structures should be protected against the impact in order to achieve the design velocity up to 300 km/h.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F06%2F1521" target="_blank" >GA103/06/1521: Spolehlivost a hodnocení rizik konstrukcí v extrémních podmínkách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th Slovak/Czech Symposium - Theoretical and Experimental Research in Structural Engineering
ISBN
80-969521-0-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
15-19
Název nakladatele
Slovak Academy of Sciences, Institute of Construction and Architecture
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
14. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—