Strukturální modelování asfaltových směsí v silničním stavitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F06%3A07130379" target="_blank" >RIV/68407700:21610/06:07130379 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Asphalt Mix Structural Modelling in Pavement Engineering
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a structural model of the asphalt mix based on Aboudi’s approach to micromechanical modelling of fibre reinforced composited. The asphalt mix model comprises three levels: (1) asphalt paste, (2) asphalt mortar, (3) asphalt concrete (mix). Basic input data are volume fractions of components, their mechanical characteristics and compliance moduli of deformable interfaces between cells. The structural model of a standard asphalt mix is calibrated in the temperature range 0ºC to 15ºC using laboratory tests results. Potential applications of the asphalt mix structural modelling in the field of pavement engineering are discussed.
Název v anglickém jazyce
Asphalt Mix Structural Modelling in Pavement Engineering
Popis výsledku anglicky
The paper presents a structural model of the asphalt mix based on Aboudi’s approach to micromechanical modelling of fibre reinforced composited. The asphalt mix model comprises three levels: (1) asphalt paste, (2) asphalt mortar, (3) asphalt concrete (mix). Basic input data are volume fractions of components, their mechanical characteristics and compliance moduli of deformable interfaces between cells. The structural model of a standard asphalt mix is calibrated in the temperature range 0ºC to 15ºC using laboratory tests results. Potential applications of the asphalt mix structural modelling in the field of pavement engineering are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Building Research Journal
ISSN
1335-8863
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
199-210
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—