Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uplatnění strukturálního modelování při návrhu a diagnostice asfaltových vozovek,

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F07%3A07138786" target="_blank" >RIV/68407700:21610/07:07138786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Uplatnění strukturálního modelování při návrhu a diagnostice asfaltových vozovek,

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je věnován problematice modelování struktury asfaltové směsi. Aboudiho postup pro modelování struktury vláknových kompozitů byl modifikován: tři úrovně modelování: (1) asfaltový tmel, (2) asfaltová malta, (3) asfaltová směs jsou doplněny procedurami s cílem zabudovat do struktury asfaltové malty a asfaltové směsi vzduchové mezery. Základními vstupními údaji jsou objemové podíly jednotlivých složek, jejich mechanické charakteristiky a moduly poddajnosti deformovatelného rozhraní, které můžeme předpokládat mezi složkami na jejich vzájemném styku. S použitím výsledků laboratorního testování lze model struktury asfaltové směsi kalibrovat v požadovaném teplotním rozsahu. Diskutovány jsou možnosti uplatnění strukturálního modelování asfaltové směsi -nejperspektivnější jsou oblasti návrhu směsi, zkušebnictví a diagnostiky netuhých vozovek.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Structural Modelling in Pavement Design

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a structural model of the asphalt mix based on Aboudi's approach to micromechanical modeling of fiber reinforced composites. The method generalization for the asphalt mix modeling comprises three modeling levels: (1) asphalt paste, (2)asphalt mortar, (3) asphalt concrete (mix) combined with two intermediate stages to incorporate voids in the mortar and concrete structures. Basic input data are volume fractions and mechanical characteristics of components and compliance moduli of deformable interfaces between cells. Using laboratory tests results, the structural model of the asphalt mix may be calibrated in a desired temperature range. The mix design, laboratory testing and pavement diagnostics seem to be most promising areas of potential applications of asphalt mix structural modeling in the field of pavement engineering.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Asfaltové vozovky 2007

  • ISBN

    978-80-903925-0-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Pragoprojekt

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    27. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku