Uplatnění strukturálního modelování při návrhu a diagnostice asfaltových vozovek,
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F07%3A07138786" target="_blank" >RIV/68407700:21610/07:07138786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění strukturálního modelování při návrhu a diagnostice asfaltových vozovek,
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je věnován problematice modelování struktury asfaltové směsi. Aboudiho postup pro modelování struktury vláknových kompozitů byl modifikován: tři úrovně modelování: (1) asfaltový tmel, (2) asfaltová malta, (3) asfaltová směs jsou doplněny procedurami s cílem zabudovat do struktury asfaltové malty a asfaltové směsi vzduchové mezery. Základními vstupními údaji jsou objemové podíly jednotlivých složek, jejich mechanické charakteristiky a moduly poddajnosti deformovatelného rozhraní, které můžeme předpokládat mezi složkami na jejich vzájemném styku. S použitím výsledků laboratorního testování lze model struktury asfaltové směsi kalibrovat v požadovaném teplotním rozsahu. Diskutovány jsou možnosti uplatnění strukturálního modelování asfaltové směsi -nejperspektivnější jsou oblasti návrhu směsi, zkušebnictví a diagnostiky netuhých vozovek.
Název v anglickém jazyce
Use of Structural Modelling in Pavement Design
Popis výsledku anglicky
The paper presents a structural model of the asphalt mix based on Aboudi's approach to micromechanical modeling of fiber reinforced composites. The method generalization for the asphalt mix modeling comprises three modeling levels: (1) asphalt paste, (2)asphalt mortar, (3) asphalt concrete (mix) combined with two intermediate stages to incorporate voids in the mortar and concrete structures. Basic input data are volume fractions and mechanical characteristics of components and compliance moduli of deformable interfaces between cells. Using laboratory tests results, the structural model of the asphalt mix may be calibrated in a desired temperature range. The mix design, laboratory testing and pavement diagnostics seem to be most promising areas of potential applications of asphalt mix structural modeling in the field of pavement engineering.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Asfaltové vozovky 2007
ISBN
978-80-903925-0-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Pragoprojekt
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
27. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—