Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv podloží a podkladních vrstev na provozní výkonnost vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F07%3A07138600" target="_blank" >RIV/68407700:21610/07:07138600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv podloží a podkladních vrstev na provozní výkonnost vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V práci je analyzována funkce podloží a nestmelených podkladních vrstev v konstrukci netuhé vozovky. V procesu stanovení reprezentativních hodnot materiálových charakteristik podloží je nutné úvahy o únosnosti podloží založené na inženýrské zkušenosti konfrontovat s výběrem funkčních kritérií metody. Zanedbání těchto kontrolních kroků při stanovení směrných hodnot Poissonova čísla pro neúnosné podloží vedlo v současné české návrhové metodě TP170 k chybnému "nadhodnocení" provozní výkonnosti vozovek s málo únosným podložím. V článku je dále pozornost věnována hodnocení nestmelených podkladních vrstev na základě nelineární závislosti modulu nestmeleného materiálu na celkové napjatosti vrstvy.

  • Název v anglickém jazyce

    Subgrade and Base Layer Effects on Pavement Performance

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, the function of subgrade and unbound subbase layers, incorporated in the structure of flexible pavement, is discussed. When deciding on representative values of the subgrade material characterisitcs, the subgrade load-supporting capacity considerations (often of intuitive nature) must be confronted with pavement performance implications. The neglect of such control steps when selecting default (standard) values of Poisson ratios for weak subgrades resulted in incorrect "overestimation" ofa weak subgrade performance in the current Czech pavement design procedure TP170. The paper is further concerned with the unbound subbase layers performance evaluation using approach based on accounting for resilient modulus dependency on overall stressstate in the unbound layer material.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník přednášok - VIII. vedecká konferencia Stavebnej fakulty TU v Košiciach

  • ISBN

    978-80-8073-801-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    21-26

  • Název nakladatele

    Technická Univerzita

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    28. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku