Vliv podloží a podkladních vrstev na provozní výkonnost vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F07%3A07138600" target="_blank" >RIV/68407700:21610/07:07138600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv podloží a podkladních vrstev na provozní výkonnost vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
V práci je analyzována funkce podloží a nestmelených podkladních vrstev v konstrukci netuhé vozovky. V procesu stanovení reprezentativních hodnot materiálových charakteristik podloží je nutné úvahy o únosnosti podloží založené na inženýrské zkušenosti konfrontovat s výběrem funkčních kritérií metody. Zanedbání těchto kontrolních kroků při stanovení směrných hodnot Poissonova čísla pro neúnosné podloží vedlo v současné české návrhové metodě TP170 k chybnému "nadhodnocení" provozní výkonnosti vozovek s málo únosným podložím. V článku je dále pozornost věnována hodnocení nestmelených podkladních vrstev na základě nelineární závislosti modulu nestmeleného materiálu na celkové napjatosti vrstvy.
Název v anglickém jazyce
Subgrade and Base Layer Effects on Pavement Performance
Popis výsledku anglicky
In the paper, the function of subgrade and unbound subbase layers, incorporated in the structure of flexible pavement, is discussed. When deciding on representative values of the subgrade material characterisitcs, the subgrade load-supporting capacity considerations (often of intuitive nature) must be confronted with pavement performance implications. The neglect of such control steps when selecting default (standard) values of Poisson ratios for weak subgrades resulted in incorrect "overestimation" ofa weak subgrade performance in the current Czech pavement design procedure TP170. The paper is further concerned with the unbound subbase layers performance evaluation using approach based on accounting for resilient modulus dependency on overall stressstate in the unbound layer material.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník přednášok - VIII. vedecká konferencia Stavebnej fakulty TU v Košiciach
ISBN
978-80-8073-801-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
21-26
Název nakladatele
Technická Univerzita
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
28. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—