Problematika podloží a nestmelených podkladních vrstev při návrhu netuhých vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F07%3A01141763" target="_blank" >RIV/68407700:21110/07:01141763 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika podloží a nestmelených podkladních vrstev při návrhu netuhých vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován problematice modelování a hodnocení funkce podloží a nestmelených podkladních vrstev v konstrukci netuhých vozovek. Pozornost je věnována problematice stanovení hodnot Poissonových čísel zemin podloží - v české návrhové metodě TP 170byly u méně únosných zemin stanoveny limitní hodnoty 0.5 a tato volba pro zvolené hodnotící kritérium vyjádřené v deformacích vede anomálně k vyšší "účinnosti" těchto méně únosných zemin. Je nutné hodnoty Poissonových čísel snížit na úroveň 0.42 až 0.45, případně upravit únavové charakteristiky méně únosných zemin
Název v anglickém jazyce
On the Role of Subgrade and Unbound Layers in Design of Flexible Pavements
Popis výsledku anglicky
In the paper, the problems of modelling and performance evaluation of the pavement subgrade and unbound layers of asphalt pavements are discussed. The attention is focused on the questions how to correctly specify values of Poisson's ratios for subgradesoils. In the Czech design method TP 170, the limit value of 0.5 has been ascribed to soils of weak subgrade, which leads - in combination with evaluation criteria being expressed in terms of subgrade deformations - to anomalous increase in performance of the weak subgrades. The immediate action to be taken is to prescribe lower values (say 0.42 to 0.45 at the maximum) for weak subgrade Poisson's ratio, and also the weak subgrade fatigue characteristics values may be reconsidered
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Asfaltové vozovky 2007
ISBN
978-80-903925-0-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
28-29
Název nakladatele
Pragoprojekt
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
27. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—