Zkoušky CBR a IBI při navrhování zemního tělesa a konstrukčních vrstev dopravních staveb.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F11%3A00172816" target="_blank" >RIV/62156489:43410/11:00172816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkoušky CBR a IBI při navrhování zemního tělesa a konstrukčních vrstev dopravních staveb.
Popis výsledku v původním jazyce
Téměř všechny dostupné metody pro hodnocení a dimenzování silničních komunikací jsou empirické a spoléhají na jednoduché vstupní parametry, jakým je například hodnota kalifornského poměru únosnosti (CBR) pro podloží, podkladní a konstrukční materiály vrstev vozovek. Ze zkoušky CBR se často odvozují hodnoty modulů, používaných následně pro posouzení vozovky jako vrstevnatého poloprostoru. Mechanismus porušení materiálu při zkoušce CBR však může být různý a proto některé hodnoty CBR a z nich plynoucí korelace není možné srovnávat.
Název v anglickém jazyce
CBR and IBI tests for practices the design od earth body and based layers of the road construction.
Popis výsledku anglicky
Almost all available design method for roads are empirical in nature and rely on simple input parameters such as the value of California bearing ratio (CBR) for the subgrade, subbase and base materials. From the CBR test are often derived values of the modules used subsequently to the pavement evaluation as a layered half-space. The material failure mechanism during the CBR test may be different and therefore some CBR values and the resulting correlations cannot be compared.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geotechnické problémy líniových stavieb
ISBN
978-80-227-3504-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
101-108
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislavě, nakladatelstvo STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Slovenská technická univerzita v Bratislavě
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—