Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Inovation of CBR Test for the Design of Low Capacity Road Pavements Constructions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU88760" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU88760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Inovation of CBR Test for the Design of Low Capacity Road Pavements Constructions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Some of road design procedures use an empirical approach. It means that the relationship between design inputs and pavement performance are known from experience. Empirical design methods can range from extremely simple to quite complex. The simplest approaches of pavement structural designs are based on CBR test. Value of this well known method depend on different effects, like preparing of the CBR samples moisture content of the material degree of compaction etc. The authors deal with influence of these parameters in relation to CBR values and possibility to determine resilient modulus from CBR test for low capacity roads.

  • Název v anglickém jazyce

    The Inovation of CBR Test for the Design of Low Capacity Road Pavements Constructions

  • Popis výsledku anglicky

    Some of road design procedures use an empirical approach. It means that the relationship between design inputs and pavement performance are known from experience. Empirical design methods can range from extremely simple to quite complex. The simplest approaches of pavement structural designs are based on CBR test. Value of this well known method depend on different effects, like preparing of the CBR samples moisture content of the material degree of compaction etc. The authors deal with influence of these parameters in relation to CBR values and possibility to determine resilient modulus from CBR test for low capacity roads.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Road and Rail Infrastructure, First International Conference on Road and Rail Infrastructure CETRA 2010

  • ISBN

    978-953-6272-37-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Chorvatsko

  • Místo konání akce

    Opatija

  • Datum konání akce

    17. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku