Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability Assessment of Existing Concrete Bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F10%3A00168509" target="_blank" >RIV/68407700:21610/10:00168509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability Assessment of Existing Concrete Bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The remaining working life of an existing reinforced concrete bridge is analysed considering the serviceability limit states of crack width. Two new models of crack width provided in Eurocode EN 1992 and in the Model Code 2010 are applied. The probabilistic methods of structural reliability are used for assessing the crack width limits and remaining working life of existing concrete bridges. It appears that the initial reliability with respect to the serviceability requirements resulting from the original design of the bridge seems to satisfy the required target reliability level recommended in Eurocodes. However, the reliability index significantly decreases with the reduction of the reinforcement area due to corrosion.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability Assessment of Existing Concrete Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The remaining working life of an existing reinforced concrete bridge is analysed considering the serviceability limit states of crack width. Two new models of crack width provided in Eurocode EN 1992 and in the Model Code 2010 are applied. The probabilistic methods of structural reliability are used for assessing the crack width limits and remaining working life of existing concrete bridges. It appears that the initial reliability with respect to the serviceability requirements resulting from the original design of the bridge seems to satisfy the required target reliability level recommended in Eurocodes. However, the reliability index significantly decreases with the reduction of the reinforcement area due to corrosion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Journal of KONBIN. Safety and Reliability Systems

  • ISBN

  • ISSN

    1895-8281

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Místo konání akce

    Szczecin-Swinoujscie

  • Datum konání akce

    24. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku