Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Serviceability and Residual Working Life Assessment of Existing Bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F19%3A00324847" target="_blank" >RIV/68407700:21610/19:00324847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Serviceability and Residual Working Life Assessment of Existing Bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reliability and remaining working life of an existing reinforced concrete bridge is assessed using probabilistic methods of structural reliability. The time dependent deterioration of the bridge due to the uniform and pitting corrosion is analyzed. The initial reliability of the bridge with respect to the crack width models given in Eurocode EN 1992-1-1, in draft of revised prEN 1992-1-1 and Model Code 2010 seems to satisfy the required target level recommended in EN 1990 and Model Code 2010, but the reliability index significantly decreases with the reduction of the area of reinforcement caused by corrosion. The probabilistic methods of structural reliability are proposed for the assessment of the crack width limits and the remaining working life of existing bridges.

  • Název v anglickém jazyce

    Serviceability and Residual Working Life Assessment of Existing Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The reliability and remaining working life of an existing reinforced concrete bridge is assessed using probabilistic methods of structural reliability. The time dependent deterioration of the bridge due to the uniform and pitting corrosion is analyzed. The initial reliability of the bridge with respect to the crack width models given in Eurocode EN 1992-1-1, in draft of revised prEN 1992-1-1 and Model Code 2010 seems to satisfy the required target level recommended in EN 1990 and Model Code 2010, but the reliability index significantly decreases with the reduction of the area of reinforcement caused by corrosion. The probabilistic methods of structural reliability are proposed for the assessment of the crack width limits and the remaining working life of existing bridges.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Life-Cycle Analysis and Assessment in Civil Engineering. Towards an Integrated Vision

  • ISBN

    978-1-138-62633-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1327-1333

  • Název nakladatele

    Taylor & Francis/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Ghent

  • Datum konání akce

    28. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000471120401074