Serviceability and Residual Working Life Assessment of Existing Bridges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F19%3A00324847" target="_blank" >RIV/68407700:21610/19:00324847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Serviceability and Residual Working Life Assessment of Existing Bridges
Popis výsledku v původním jazyce
The reliability and remaining working life of an existing reinforced concrete bridge is assessed using probabilistic methods of structural reliability. The time dependent deterioration of the bridge due to the uniform and pitting corrosion is analyzed. The initial reliability of the bridge with respect to the crack width models given in Eurocode EN 1992-1-1, in draft of revised prEN 1992-1-1 and Model Code 2010 seems to satisfy the required target level recommended in EN 1990 and Model Code 2010, but the reliability index significantly decreases with the reduction of the area of reinforcement caused by corrosion. The probabilistic methods of structural reliability are proposed for the assessment of the crack width limits and the remaining working life of existing bridges.
Název v anglickém jazyce
Serviceability and Residual Working Life Assessment of Existing Bridges
Popis výsledku anglicky
The reliability and remaining working life of an existing reinforced concrete bridge is assessed using probabilistic methods of structural reliability. The time dependent deterioration of the bridge due to the uniform and pitting corrosion is analyzed. The initial reliability of the bridge with respect to the crack width models given in Eurocode EN 1992-1-1, in draft of revised prEN 1992-1-1 and Model Code 2010 seems to satisfy the required target level recommended in EN 1990 and Model Code 2010, but the reliability index significantly decreases with the reduction of the area of reinforcement caused by corrosion. The probabilistic methods of structural reliability are proposed for the assessment of the crack width limits and the remaining working life of existing bridges.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Life-Cycle Analysis and Assessment in Civil Engineering. Towards an Integrated Vision
ISBN
978-1-138-62633-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1327-1333
Název nakladatele
Taylor & Francis/Balkema
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Ghent
Datum konání akce
28. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000471120401074