Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Load Capacity Assessment of Existing Bridges Using the Design Value Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F12%3A00194484" target="_blank" >RIV/68407700:21610/12:00194484 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Load Capacity Assessment of Existing Bridges Using the Design Value Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present existing bridges are mostly verified using simplified deterministic procedures. Application of the partial factors recommended for structural design often yields conservative results and may lead to expensive repairs. More realistic verification of actual performance can be achieved by the design value method in accordance with EN 1990 and ISO 2394. The present study intends to clarify applications of this method in verifications of existing reinforced concrete bridges. A numerical example supplements general procedures and illustrates how the design values and partial factors can be derived for different target reliability levels and remaining working lives of bridges.

  • Název v anglickém jazyce

    Load Capacity Assessment of Existing Bridges Using the Design Value Method

  • Popis výsledku anglicky

    At present existing bridges are mostly verified using simplified deterministic procedures. Application of the partial factors recommended for structural design often yields conservative results and may lead to expensive repairs. More realistic verification of actual performance can be achieved by the design value method in accordance with EN 1990 and ISO 2394. The present study intends to clarify applications of this method in verifications of existing reinforced concrete bridges. A numerical example supplements general procedures and illustrates how the design values and partial factors can be derived for different target reliability levels and remaining working lives of bridges.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů