Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Performance Assessment of Road Tunnels Based on Risk Acceptance Criteria

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F12%3A00204455" target="_blank" >RIV/68407700:21610/12:00204455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Performance Assessment of Road Tunnels Based on Risk Acceptance Criteria

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The risk assessment of road tunnels is discussed in conjunction with the acceptance criteria. The traditional approach to design of tunnels and their safety measures is based on prescriptive standards and recommendations. They have been developed over many years and represent accumulated knowledge and experience. In a prescriptive approach the tunnel is safe if it is designed in line with valid regulations, which means the tunnel and its safety devices fulfill the minimum requirements given in the standards. Risk analysis methods based on event tree approach and consequence analysis for road tunnels are critically reviewed considering common risk acceptance criteria. Finally examples from case studies are provided demonstrating the applicability and the benefits from the risk analysis approach. Risk based performance criteria are thereby defined. Recommendations are focused on performance based criteria in tunnel standards.

  • Název v anglickém jazyce

    Performance Assessment of Road Tunnels Based on Risk Acceptance Criteria

  • Popis výsledku anglicky

    The risk assessment of road tunnels is discussed in conjunction with the acceptance criteria. The traditional approach to design of tunnels and their safety measures is based on prescriptive standards and recommendations. They have been developed over many years and represent accumulated knowledge and experience. In a prescriptive approach the tunnel is safe if it is designed in line with valid regulations, which means the tunnel and its safety devices fulfill the minimum requirements given in the standards. Risk analysis methods based on event tree approach and consequence analysis for road tunnels are critically reviewed considering common risk acceptance criteria. Finally examples from case studies are provided demonstrating the applicability and the benefits from the risk analysis approach. Risk based performance criteria are thereby defined. Recommendations are focused on performance based criteria in tunnel standards.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the First International Conference on Performance-Based and Life-Cycle Structural Engineering (PLSE 2012)

  • ISBN

    978-988-15439-3-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1686-1694

  • Název nakladatele

    German Federal Armed Forces, Civil Engineering Department

  • Místo vydání

    Munich

  • Místo konání akce

    Hong Kong

  • Datum konání akce

    5. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku