Dynamic Structure Response Excited by Technical Seismicity Effects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00212849" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00212849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.advengsoft.2013.05.003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.advengsoft.2013.05.003</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.advengsoft.2013.05.003" target="_blank" >10.1016/j.advengsoft.2013.05.003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Structure Response Excited by Technical Seismicity Effects
Popis výsledku v původním jazyce
The subject of the solution consists in the design and evaluation of vibro-isolation of the multifunctional reinforced concrete frame structure of a building over the tunnel metro structure, based on analysing its 3D calculation model. Measured vibrations in accelerations from passing metro trains were used as nonperiodic excitation of the object on the level of its foundation slab. Results of the dynamic calculation are used to document the nature of the building structure response, and of the reduction/amplification of the vibrations at selected points of individual storeys during the pass of metro trains, including the frequency characteristics of the response. The comparison of the building response without and with vibro-isolation is used to demonstrate the efficiency of using a rubber layer in the footing bottom for reducing the transfer of vibrations from the metro to the building. Measurement of the vibrations when the construction had been finished allowed to compare the vibra
Název v anglickém jazyce
Dynamic Structure Response Excited by Technical Seismicity Effects
Popis výsledku anglicky
The subject of the solution consists in the design and evaluation of vibro-isolation of the multifunctional reinforced concrete frame structure of a building over the tunnel metro structure, based on analysing its 3D calculation model. Measured vibrations in accelerations from passing metro trains were used as nonperiodic excitation of the object on the level of its foundation slab. Results of the dynamic calculation are used to document the nature of the building structure response, and of the reduction/amplification of the vibrations at selected points of individual storeys during the pass of metro trains, including the frequency characteristics of the response. The comparison of the building response without and with vibro-isolation is used to demonstrate the efficiency of using a rubber layer in the footing bottom for reducing the transfer of vibrations from the metro to the building. Measurement of the vibrations when the construction had been finished allowed to compare the vibra
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP105%2F11%2F1580" target="_blank" >GAP105/11/1580: Přechodová odezva konstrukcí při krátkodobém dynamickém nebo rázovém zatížení od seismických účinků a výbuchů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Engineering Software
ISSN
0965-9978
e-ISSN
—
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
128-133
Kód UT WoS článku
000335707200014
EID výsledku v databázi Scopus
—