Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Loading Tests of Experimental Models of an Integral Bridge Loaded by the Effects of Water Pressure during Floods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00222532" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00222532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1554" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1554</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1554" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.587-589.1554</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Loading Tests of Experimental Models of an Integral Bridge Loaded by the Effects of Water Pressure during Floods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an experimental and computer analysis of an integral bridge structure exposed to a load caused by the horizontal pressure of water during floods. The paper focuses on the residual load-bearing capacity of an integral bridge structurethat was able to withstand the effects of flooding. Three models of integral bridges built to a scale of 1:5 were made for the purpose of testing. The frames have a span of 2.6 m, the thickness of the supports is 0.2 m, and the thickness of the deck in the middle is 0.125 m. The frames are loaded by horizontal forces representing the water pressure during floods. Each frame is securely anchored at the base and is gradually loaded by two horizontal forces situated in the corners of the frame. Loading isinterrupted when cracks of 0.3 mm appear. Subsequently, the frame is loaded by a pair of vertical forces acting on the top surface of the frame, up to the load-bearing capacity. This procedure was established in order to find the residual

  • Název v anglickém jazyce

    Loading Tests of Experimental Models of an Integral Bridge Loaded by the Effects of Water Pressure during Floods

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an experimental and computer analysis of an integral bridge structure exposed to a load caused by the horizontal pressure of water during floods. The paper focuses on the residual load-bearing capacity of an integral bridge structurethat was able to withstand the effects of flooding. Three models of integral bridges built to a scale of 1:5 were made for the purpose of testing. The frames have a span of 2.6 m, the thickness of the supports is 0.2 m, and the thickness of the deck in the middle is 0.125 m. The frames are loaded by horizontal forces representing the water pressure during floods. Each frame is securely anchored at the base and is gradually loaded by two horizontal forces situated in the corners of the frame. Loading isinterrupted when cracks of 0.3 mm appear. Subsequently, the frame is loaded by a pair of vertical forces acting on the top surface of the frame, up to the load-bearing capacity. This procedure was established in order to find the residual

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02031453" target="_blank" >TA02031453: Výzkum a návrh mostů v povodňových územích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4th International Conference on Civil Engineering, Architecture and Building Materials

  • ISBN

    9783038351672

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1554-1557

  • Název nakladatele

    TRANS TECH PUBLICATIONS LTD

  • Místo vydání

    ZURICH

  • Místo konání akce

    Haikou

  • Datum konání akce

    24. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku