Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace úrovní zadržení silničních svodidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00228585" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00228585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace úrovní zadržení silničních svodidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úrovně zadržení silničních svodidel uvedené v TP 114 z roku 2010 vycházejí z rizikových analýz zpracovaných na základě různých podkladových materiálů, informací o skladbě a intenzitě dopravy a také četnosti nehod na jednotlivých kategoriích pozemních komunikací v ČR. Analýzy a hodnocení rizik se zde opírají o metodu stromkových diagramů a Bayesovských sítí. Vhodné zvolení úrovně zadržení svodidel na daném úseku pozemní komunikace může přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a k omezení následků nehod. Nelze však opominout potřebu vlastní bezpečnostní rozvahy dopravního experta při posouzení případné vyšší úrovně expozice či následků dopravních nehod na konkrétních úsecích dopravních komunikací.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of the Containment Levels of Road Safety Barriers

  • Popis výsledku anglicky

    The containment levels of road safety barriers shown in the TP 114 (2010) technical specifications are based on risk analyses taking into account various bases, on traffic flow classification and volumes and also frequency of accidents split to road categories used in the Czech Republic. For risk assessments and optimisation the tree diagram methods and the Bayesian network are being used. A proper selection of containment levels of road safety barriers in relevant road section may contribute to trafficsafety enhancement and to consequences of accidents mitigation. However, the analyses of a traffic expert indicating potential need of a higher level of exposure or consequences of traffic accidents in particular road sections shouId not be omitted.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    75

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    345-349

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus