Optimalizace úrovní zadržení silničních svodidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00228585" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00228585 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace úrovní zadržení silničních svodidel
Popis výsledku v původním jazyce
Úrovně zadržení silničních svodidel uvedené v TP 114 z roku 2010 vycházejí z rizikových analýz zpracovaných na základě různých podkladových materiálů, informací o skladbě a intenzitě dopravy a také četnosti nehod na jednotlivých kategoriích pozemních komunikací v ČR. Analýzy a hodnocení rizik se zde opírají o metodu stromkových diagramů a Bayesovských sítí. Vhodné zvolení úrovně zadržení svodidel na daném úseku pozemní komunikace může přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a k omezení následků nehod. Nelze však opominout potřebu vlastní bezpečnostní rozvahy dopravního experta při posouzení případné vyšší úrovně expozice či následků dopravních nehod na konkrétních úsecích dopravních komunikací.
Název v anglickém jazyce
Optimization of the Containment Levels of Road Safety Barriers
Popis výsledku anglicky
The containment levels of road safety barriers shown in the TP 114 (2010) technical specifications are based on risk analyses taking into account various bases, on traffic flow classification and volumes and also frequency of accidents split to road categories used in the Czech Republic. For risk assessments and optimisation the tree diagram methods and the Bayesian network are being used. A proper selection of containment levels of road safety barriers in relevant road section may contribute to trafficsafety enhancement and to consequences of accidents mitigation. However, the analyses of a traffic expert indicating potential need of a higher level of exposure or consequences of traffic accidents in particular road sections shouId not be omitted.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
75
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
345-349
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—