Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of Bayesian Networks for Risk Assessment of Safety Barriers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F10%3A00168524" target="_blank" >RIV/68407700:21610/10:00168524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of Bayesian Networks for Risk Assessment of Safety Barriers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road safety barriers provide protection of people travelling on roads as well as people in their close surroundings. Various aspects have to be considered for selection of appropriate types of safety barrier including road categories, surface characteristics, road surroundings, allowable velocity of cars, types of danger places in road surroundings and traffic intensity including expected future trends. For selection of appropriate safety measures, the retention level for road barriers has to be determined considering danger sections of roads and protection of road surroundings. Presented study is focused on the determination of retention level of safety barriers taking into account accident data recorded in the Czech Republic in the last few years.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Bayesian Networks for Risk Assessment of Safety Barriers

  • Popis výsledku anglicky

    Road safety barriers provide protection of people travelling on roads as well as people in their close surroundings. Various aspects have to be considered for selection of appropriate types of safety barrier including road categories, surface characteristics, road surroundings, allowable velocity of cars, types of danger places in road surroundings and traffic intensity including expected future trends. For selection of appropriate safety measures, the retention level for road barriers has to be determined considering danger sections of roads and protection of road surroundings. Presented study is focused on the determination of retention level of safety barriers taking into account accident data recorded in the Czech Republic in the last few years.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F09%2F0693" target="_blank" >GA103/09/0693: Hodnocení bezpečnosti a rizik technických systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Integrating Structural Analysis, Risk & Reliability

  • ISBN

    978-0-9553550-6-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ASRANet Ltd.

  • Místo vydání

    Glasgow

  • Místo konání akce

    Edinburgh

  • Datum konání akce

    14. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku