Assessment of Retaining Levels of Safety Barriers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F13%3A00214985" target="_blank" >RIV/68407700:21610/13:00214985 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2495/SAFE130291" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2495/SAFE130291</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2495/SAFE130291" target="_blank" >10.2495/SAFE130291</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of Retaining Levels of Safety Barriers
Popis výsledku v původním jazyce
Thousands of human lives are annually lost on European roads including the Czech Republic. The main risk associated with the car collisions is the harm to people traveling in the vehicle or to people in the road surroundings. It follows that the main priority in performing risk analysis is to minimize this risk. In order to determine the potential costs due to casualties in car accidents, the concepts of the Implied Costs of Averting Fatality (ICAF) and Life Quality Index (LQI) are applied. It is shownthat current standards do not provide sufficient information for the optimal decision about the retaining capacity of road safety barriers close to the resources of drinking water, railways, roads and other hazardous types of road surroundings. The Bayesian network method is applied representing a suitable tool for risk analysis in accidental design situations. The objective of submitted risk assessment is to optimize the selection of the retaining levels of safety barriers taking into a
Název v anglickém jazyce
Assessment of Retaining Levels of Safety Barriers
Popis výsledku anglicky
Thousands of human lives are annually lost on European roads including the Czech Republic. The main risk associated with the car collisions is the harm to people traveling in the vehicle or to people in the road surroundings. It follows that the main priority in performing risk analysis is to minimize this risk. In order to determine the potential costs due to casualties in car accidents, the concepts of the Implied Costs of Averting Fatality (ICAF) and Life Quality Index (LQI) are applied. It is shownthat current standards do not provide sufficient information for the optimal decision about the retaining capacity of road safety barriers close to the resources of drinking water, railways, roads and other hazardous types of road surroundings. The Bayesian network method is applied representing a suitable tool for risk analysis in accidental design situations. The objective of submitted risk assessment is to optimize the selection of the retaining levels of safety barriers taking into a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030150" target="_blank" >TA02030150: Využití spolehlivostních metod při výzkumu a ověřování inovativních silničních svodidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Conference on Safety and Security Engineering SAFE 2013
ISBN
978-1-84564-744-5
ISSN
1743-3509
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
319-330
Název nakladatele
WIT Press
Místo vydání
Southampton
Místo konání akce
Rome
Datum konání akce
17. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—