Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of Retaining Levels of Safety Barriers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F13%3A00214985" target="_blank" >RIV/68407700:21610/13:00214985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2495/SAFE130291" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2495/SAFE130291</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2495/SAFE130291" target="_blank" >10.2495/SAFE130291</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of Retaining Levels of Safety Barriers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thousands of human lives are annually lost on European roads including the Czech Republic. The main risk associated with the car collisions is the harm to people traveling in the vehicle or to people in the road surroundings. It follows that the main priority in performing risk analysis is to minimize this risk. In order to determine the potential costs due to casualties in car accidents, the concepts of the Implied Costs of Averting Fatality (ICAF) and Life Quality Index (LQI) are applied. It is shownthat current standards do not provide sufficient information for the optimal decision about the retaining capacity of road safety barriers close to the resources of drinking water, railways, roads and other hazardous types of road surroundings. The Bayesian network method is applied representing a suitable tool for risk analysis in accidental design situations. The objective of submitted risk assessment is to optimize the selection of the retaining levels of safety barriers taking into a

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Retaining Levels of Safety Barriers

  • Popis výsledku anglicky

    Thousands of human lives are annually lost on European roads including the Czech Republic. The main risk associated with the car collisions is the harm to people traveling in the vehicle or to people in the road surroundings. It follows that the main priority in performing risk analysis is to minimize this risk. In order to determine the potential costs due to casualties in car accidents, the concepts of the Implied Costs of Averting Fatality (ICAF) and Life Quality Index (LQI) are applied. It is shownthat current standards do not provide sufficient information for the optimal decision about the retaining capacity of road safety barriers close to the resources of drinking water, railways, roads and other hazardous types of road surroundings. The Bayesian network method is applied representing a suitable tool for risk analysis in accidental design situations. The objective of submitted risk assessment is to optimize the selection of the retaining levels of safety barriers taking into a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030150" target="_blank" >TA02030150: Využití spolehlivostních metod při výzkumu a ověřování inovativních silničních svodidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Conference on Safety and Security Engineering SAFE 2013

  • ISBN

    978-1-84564-744-5

  • ISSN

    1743-3509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    319-330

  • Název nakladatele

    WIT Press

  • Místo vydání

    Southampton

  • Místo konání akce

    Rome

  • Datum konání akce

    17. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku