Uncertainties in Crack Width Verification of Reinforced Concrete Structures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00303361" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00303361 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Uncertainties in Crack Width Verification of Reinforced Concrete Structures
Popis výsledku v původním jazyce
The reliability of reinforced concrete structures designed according to Eurocodes with respect to the serviceability limit state of crack width is analysed using probabilistic methods. Uncertainties in basic variables and model outcomes are described. It is argued that structural design should comply with the criteria of codes of practice. However, these criteria may be inappropriate for assessment of existing structures where wider crack widths might be acceptable due to high repair costs or a limited required residual lifetime of a structure. The case study of a representative slab bridge illustrates theoretical principles. It is shown that reliability of the slab with respect to the crack width seems to satisfy the required target level recommended in EN1990. However, reliability level considerably decreases for large concrete covers and reinforcing bar diameters.
Název v anglickém jazyce
Uncertainties in Crack Width Verification of Reinforced Concrete Structures
Popis výsledku anglicky
The reliability of reinforced concrete structures designed according to Eurocodes with respect to the serviceability limit state of crack width is analysed using probabilistic methods. Uncertainties in basic variables and model outcomes are described. It is argued that structural design should comply with the criteria of codes of practice. However, these criteria may be inappropriate for assessment of existing structures where wider crack widths might be acceptable due to high repair costs or a limited required residual lifetime of a structure. The case study of a representative slab bridge illustrates theoretical principles. It is shown that reliability of the slab with respect to the crack width seems to satisfy the required target level recommended in EN1990. However, reliability level considerably decreases for large concrete covers and reinforcing bar diameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Risk, Reliability and Safety. Innovating Theory and Practice
ISBN
978-1-138-02997-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2433-2438
Název nakladatele
Taylor & Francis Group
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
Glasgow
Datum konání akce
25. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000414164700345