Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uncertainties in Crack Width Verification of Reinforced Concrete Structures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00303361" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00303361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Uncertainties in Crack Width Verification of Reinforced Concrete Structures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reliability of reinforced concrete structures designed according to Eurocodes with respect to the serviceability limit state of crack width is analysed using probabilistic methods. Uncertainties in basic variables and model outcomes are described. It is argued that structural design should comply with the criteria of codes of practice. However, these criteria may be inappropriate for assessment of existing structures where wider crack widths might be acceptable due to high repair costs or a limited required residual lifetime of a structure. The case study of a representative slab bridge illustrates theoretical principles. It is shown that reliability of the slab with respect to the crack width seems to satisfy the required target level recommended in EN1990. However, reliability level considerably decreases for large concrete covers and reinforcing bar diameters.

  • Název v anglickém jazyce

    Uncertainties in Crack Width Verification of Reinforced Concrete Structures

  • Popis výsledku anglicky

    The reliability of reinforced concrete structures designed according to Eurocodes with respect to the serviceability limit state of crack width is analysed using probabilistic methods. Uncertainties in basic variables and model outcomes are described. It is argued that structural design should comply with the criteria of codes of practice. However, these criteria may be inappropriate for assessment of existing structures where wider crack widths might be acceptable due to high repair costs or a limited required residual lifetime of a structure. The case study of a representative slab bridge illustrates theoretical principles. It is shown that reliability of the slab with respect to the crack width seems to satisfy the required target level recommended in EN1990. However, reliability level considerably decreases for large concrete covers and reinforcing bar diameters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Risk, Reliability and Safety. Innovating Theory and Practice

  • ISBN

    978-1-138-02997-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2433-2438

  • Název nakladatele

    Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Glasgow

  • Datum konání akce

    25. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000414164700345