Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Optimum Design for a Crack Width Limit States: the Need for Further Developments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F18%3A00326355" target="_blank" >RIV/68407700:21610/18:00326355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.witpress.com/elibrary/wit-transactions-on-the-built-environment/175/36914" target="_blank" >https://www.witpress.com/elibrary/wit-transactions-on-the-built-environment/175/36914</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2495/HPSM180141" target="_blank" >10.2495/HPSM180141</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Optimum Design for a Crack Width Limit States: the Need for Further Developments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Serviceability limit states including cracking are of increasing importance and often dominate the design of reinforced concrete structures. Furthermore, actual crack widths and their shape play an important role in the assessment of service life of existing reinforced concrete structures. Crack width is inherently a random variable of considerable scatter due to randomness of material properties, geometry of the structure, loading and model uncertainty in crack width estimates. The state-of-the-art concepts for serviceability verifications were recently presented in fib Model Code 2010 that is jointly with Eurocode EN 1992-1-1 considered as key background materials in this study. To assess the sufficiency of code requirements and design procedures, crack widths of water retaining structures are investigated in detail using probabilistic methods of structural reliability. The current codes seem to be well calibrated to reach a target reliability index of 1.5 in the serviceability limit states. The two variables dominating structural reliability are uncertainty in crack width model and concrete cover. Numerous topics need to be further investigated including revision of crack width limits, improvements of mechanical models, quantification of model uncertainty, methodology for load combinations, treatment of spatial variability for large structures, and optimisation of target reliabilities.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Optimum Design for a Crack Width Limit States: the Need for Further Developments

  • Popis výsledku anglicky

    Serviceability limit states including cracking are of increasing importance and often dominate the design of reinforced concrete structures. Furthermore, actual crack widths and their shape play an important role in the assessment of service life of existing reinforced concrete structures. Crack width is inherently a random variable of considerable scatter due to randomness of material properties, geometry of the structure, loading and model uncertainty in crack width estimates. The state-of-the-art concepts for serviceability verifications were recently presented in fib Model Code 2010 that is jointly with Eurocode EN 1992-1-1 considered as key background materials in this study. To assess the sufficiency of code requirements and design procedures, crack widths of water retaining structures are investigated in detail using probabilistic methods of structural reliability. The current codes seem to be well calibrated to reach a target reliability index of 1.5 in the serviceability limit states. The two variables dominating structural reliability are uncertainty in crack width model and concrete cover. Numerous topics need to be further investigated including revision of crack width limits, improvements of mechanical models, quantification of model uncertainty, methodology for load combinations, treatment of spatial variability for large structures, and optimisation of target reliabilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of HPSM/OPTI 2018 - the 2018 International Conference on High Performance and Optimum Design of Structures and Materials

  • ISBN

    978-1-78466-289-9

  • ISSN

    1743-3509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    133-142

  • Název nakladatele

    WIT Press, Ashurst Lodge

  • Místo vydání

    Southampton

  • Místo konání akce

    Ljubljana

  • Datum konání akce

    11. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku