Hodnocení bezpečnosti a rizik silničních mostů a tunelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F18%3A00330198" target="_blank" >RIV/68407700:21610/18:00330198 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení bezpečnosti a rizik silničních mostů a tunelů
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená publikace je zaměřena na popis metodiky hodnocení bezpečnosti a rizik silničních mostů a tunelů. Zahrnuje identifikaci nebezpečí včetně teroristických útoků, pravděpodobnostní rozbory mimořádných zatížení a jejich následků a metodický návrh zajišťující prevenci a ochranu proti mimořádným zatížením. Publikace zaměřená na stavební objekty kritických dopravních infrastruktur přináší nové poznatky, které umožní navrhovat stavební konstrukce tak, aby se zvýšila odolnost dopravní infrastruktury proti antropogenním hrozbám a přírodním katastrofám. Metodika vychází z nejnovějších vědeckých poznatků o mimořádných zatíženích a je v souladu s evropskými normami pro navrhování konstrukcí Eurokódy. Detailně popisuje zásady uvedené v „Metodice hodnocení spolehlivosti silničních mostů a tunelů v mimořádných situacích“ certifikované Ministerstvem dopravy ČR, odbor bezpečnostní; <www.klok.cvut.cz/veda-a-vyzkum/ctn>. Hlavním cílem popisovaných postupů je zvýšení bezpečnosti klíčových dopravních staveb sítě rychlostních komunikací a silnic první třídy. Uplatnění těchto postupů je ukázáno na vybraných případových studiích betonových a ocelových mostů a tunelů. Cílem předložené publikace je poskytnout operativní návody pro praktické aplikace a seznámit odbornou veřejnost s problémem identifikace a ochrany kritické dopravní infrastruktury. Proto je monografie určena především bezpečnostním expertům a odborné stavební veřejnosti – projektantům dopravních staveb, vědeckým pracovníkům, ale i studentům vysokých škol. V České republice není dosud publikace zaměřená na podobné téma dostupná.
Název v anglickém jazyce
Risk Assessment of Road Bridges and Tunnels
Popis výsledku anglicky
This publication is focused on principles of assessing and optimising reliability and risks of key road bridges and tunnels. The methodology covers identification of manmade and natural hazards, probabilistic analysis of accidental actions and their effects on structural systems and the framework for decision making regarding safety measures. It is based on the most recent scientific findings concerning accidental actions, response of structural systems, and reliability and risk optimisation methods that are fully consistent with the principles of the European standards for structural design Eurocodes, in particular with EN 1990 for basis of design and EN 1991-1-7 for accidental actions, and with the NATO STANAG standards. Applications of the provided methodology will improve reliability, resilience and robustness of new as well as existing construction works, thereby enhancing protection of the Czech Republic with respect to natural and manmade threats including terroristic attacks. The publication is aimed to provide operative procedures for a wide target group of readers including safety experts, designers, researchers and university students.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-01-06516-7
Počet stran knihy
152
Název nakladatele
Česká technika - nakladatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—