Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od aktivizačních metod k aktivizačním koncepcím v přípravě učitelů odborných předmětů v zahraničí (Zkušenosti ze SRN, Švédska a Francie)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11152820" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11152820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od aktivizačních metod k aktivizačním koncepcím v přípravě učitelů odborných předmětů v zahraničí (Zkušenosti ze SRN, Švédska a Francie)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se zabývá některými koncepcemi studijních programů pro přípravu učitelů na zahraničních univerzitách s tradicí vzdělávání učitelů, a to v SRN, Švédsku a Francii v kontextu uplatňování aktivizačních metod. Všímá si shodných znaků v systémech přípravyučitelů. Nalézá shodu v posílení pedagogické stránky přípravy pedagogickými, psychologickými a oborově didaktickými složkami rozvoje profesního profilu učitele. Se zřetelem na úspěšnost těchto záměrů je podstatnou složkou vzdělávání otázka výukových metod, kde aktivizační metody mají významné místo jako prostředek k získání kompetencí pro tvorbu a realizaci školního kurikula, v souvislosti s utvářením a rozvojem osobnosti mladého člověka.

  • Název v anglickém jazyce

    Activating Methods in the Training of Specialized Subject Teachers Abroad (Experience from Germany, Sweden and France)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with some concepts of teacher training study programmes at foreign universities with tradition in teacher training, namely in Germany, Sweden and France, in the context of the activating methods' application. It points out identical features of the teacher training systems. It finds consistency in enhancing pedagogical aspects of the training with pedagogical, psychological and special didactics components of teachers' professional profile development. With respect to the success of these intentions, teaching methods are a significant part of education, where activating methods play an important role as a way to achieve competences for the creation and implementation of school curricula, in connection with the formation and developmentof the young student's personality.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II

  • ISBN

    978-80-01-04261-8

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly