Od aktivizačních metod k aktivizačním koncepcím v přípravě učitelů odborných předmětů v zahraničí (Zkušenosti ze SRN, Švédska a Francie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11152820" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11152820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od aktivizačních metod k aktivizačním koncepcím v přípravě učitelů odborných předmětů v zahraničí (Zkušenosti ze SRN, Švédska a Francie)
Popis výsledku v původním jazyce
Stať se zabývá některými koncepcemi studijních programů pro přípravu učitelů na zahraničních univerzitách s tradicí vzdělávání učitelů, a to v SRN, Švédsku a Francii v kontextu uplatňování aktivizačních metod. Všímá si shodných znaků v systémech přípravyučitelů. Nalézá shodu v posílení pedagogické stránky přípravy pedagogickými, psychologickými a oborově didaktickými složkami rozvoje profesního profilu učitele. Se zřetelem na úspěšnost těchto záměrů je podstatnou složkou vzdělávání otázka výukových metod, kde aktivizační metody mají významné místo jako prostředek k získání kompetencí pro tvorbu a realizaci školního kurikula, v souvislosti s utvářením a rozvojem osobnosti mladého člověka.
Název v anglickém jazyce
Activating Methods in the Training of Specialized Subject Teachers Abroad (Experience from Germany, Sweden and France)
Popis výsledku anglicky
The paper deals with some concepts of teacher training study programmes at foreign universities with tradition in teacher training, namely in Germany, Sweden and France, in the context of the activating methods' application. It points out identical features of the teacher training systems. It finds consistency in enhancing pedagogical aspects of the training with pedagogical, psychological and special didactics components of teachers' professional profile development. With respect to the success of these intentions, teaching methods are a significant part of education, where activating methods play an important role as a way to achieve competences for the creation and implementation of school curricula, in connection with the formation and developmentof the young student's personality.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II
ISBN
978-80-01-04261-8
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
268
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—