Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11154142" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11154142 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11210/08:10034723
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia
Popis výsledku v původním jazyce
Významová analýza inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia je pokusem o vnitřní přístup ke struktuře těchto dvou na sebe navazujících forem studia. Ve významové analýze inženýrského studia rozlišujeme obsah studia. Obsahem studia je příprava na vytváření a ovládání umělých technických produktů hmotné i nehmotné povahy. Význam obsahu studia je dán objektivním a subjektivním kontextem. Objektivní kontext je vztah obsahu studia k současným trendům ve vědě, technice a společnosti. Subjektivní kontextobsahu studia je vztah obsahu studia k motivům a cílům studentů a učitelů. Osobnostní smysl studia je vztah mezi osobními motivy a cíli v činnosti studentů a učitelů. Je žádoucí, aby se osobnostní smysl studia propojoval s významem jeho obsahu.
Název v anglickém jazyce
An attempt on a meaning analysis of engineering and engineering pedagogical education
Popis výsledku anglicky
Education content, objective and subjective meaning of the education content and personal sense of education have been distinguished in the engineering education meaning analysis. The education content consists in the preparation of creating and controlling artificial technical products of tangible and intagible nature. Meaning of the education is determined by an objective and subjective context. The objective context represents the relation of the education content to current trends in science, technology and society. The subjective context represents the relation of the education content to students' and teachers' motives and goals. Personal sense of education is the relationship between personal motives and goals in students' and teachers' activities. It is desirable that the personal sense of education be connected with the meaning of its content.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II
ISBN
978-80-01-04261-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Počet stran knihy
268
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—