Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11154142" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11154142 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/08:10034723

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Významová analýza inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia je pokusem o vnitřní přístup ke struktuře těchto dvou na sebe navazujících forem studia. Ve významové analýze inženýrského studia rozlišujeme obsah studia. Obsahem studia je příprava na vytváření a ovládání umělých technických produktů hmotné i nehmotné povahy. Význam obsahu studia je dán objektivním a subjektivním kontextem. Objektivní kontext je vztah obsahu studia k současným trendům ve vědě, technice a společnosti. Subjektivní kontextobsahu studia je vztah obsahu studia k motivům a cílům studentů a učitelů. Osobnostní smysl studia je vztah mezi osobními motivy a cíli v činnosti studentů a učitelů. Je žádoucí, aby se osobnostní smysl studia propojoval s významem jeho obsahu.

  • Název v anglickém jazyce

    An attempt on a meaning analysis of engineering and engineering pedagogical education

  • Popis výsledku anglicky

    Education content, objective and subjective meaning of the education content and personal sense of education have been distinguished in the engineering education meaning analysis. The education content consists in the preparation of creating and controlling artificial technical products of tangible and intagible nature. Meaning of the education is determined by an objective and subjective context. The objective context represents the relation of the education content to current trends in science, technology and society. The subjective context represents the relation of the education content to students' and teachers' motives and goals. Personal sense of education is the relationship between personal motives and goals in students' and teachers' activities. It is desirable that the personal sense of education be connected with the meaning of its content.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II

  • ISBN

    978-80-01-04261-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly