Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F09%3A00164321" target="_blank" >RIV/68407700:21630/09:00164321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou přípravy techniků na učitelství odborných předmětů na středních odborných školách. Příprava má zhruba padesátiletou tradici, přičemž v posledních dvaceti letech se hovoří v této souvislost o tzv. inženýrské pedagogice. Pedagogické vědy na přelomu tisíciletí zažily velkou vnitřní diferenciaci, která byla způsobena zrychlením procesu jejich sebeuvědomování. V rámci tohoto procesu došlo ke generování řady dílčích a subdílčích problematik, které často bývají chápány jako obory či subobory, ale jejich argumentovanost je nedostatečná. Tzv. inženýrská pedagogika má podle našeho názoru nejblíže k profesní pedagogice. Inženýrská pedagogika je zejména v německy mluvících zemích považována za samostatný fenomén, nicméně tento není dostatečně argumentovaným a inženýrská pedagogika má tendenci vydělit se ze systému pedagogických věd, aniž by bylo zřejmé, že je vytvářena architektura očekávaná od profilu oboru, který se týká výchovně vzdělávací činnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Instead of Engineering Education in Educational Sciences

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution concerns preparation of technicians for teaching professional subjects at secondary professional schools. During last twenty years, it is taken for so called engineer pedagogy. Pedagogy science underwent a rich internal differentiation in the end of the last century caused by acceleration of the process of its self-consciousness. In the frame of that process, many partial themes arose. They are often taken for partial or sub-partial branches, however, they are based on insufficient arguments. By our opinion, so called engineer pedagogy is closest to professional pedagogy. Engineer pedagogy is taken for a selfsustaining phenomenon mostly in German speaking countries, nevertheless, that is based on insufficient arguments but engineer pedagogy shows a tendency to get its autonomy out of the system of pedagogy science meantime it is not obvious that an architecture is created but belonging to the profile of the branch dealing with educational activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn

  • ISBN

    978-80-7414-123-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    23. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku