Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical-oriented teaching of marketing ? cooperation with companies in practise

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00227928" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00227928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical-oriented teaching of marketing ? cooperation with companies in practise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching Strategic Marketing at Masaryk Institute of Advanced Studies (MIAS) is oriented practically. This is enabled thanks to cooperation with small companies ? start-ups joined in the InovaJet, the business incubator of Czech Technical University (CTU). Practically oriented teaching enables to teach in more attractive way, to involve students, to apply experience from abroad and to link up students from university to companies. The idea of teaching in a practical way is not new but still it is not applied widely. Such cooperation must be based on mutual convenience. Due to cooperation with start-ups students can work in real situation and solve existing problems, they work in teams; they practise project management including time management and human resource management. Companies also benefit from this cooperation, students give them independent view to their own business including analysis of the market and subjects operating there, they help them to remove professional blindness

  • Název v anglickém jazyce

    Practical-oriented teaching of marketing ? cooperation with companies in practise

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching Strategic Marketing at Masaryk Institute of Advanced Studies (MIAS) is oriented practically. This is enabled thanks to cooperation with small companies ? start-ups joined in the InovaJet, the business incubator of Czech Technical University (CTU). Practically oriented teaching enables to teach in more attractive way, to involve students, to apply experience from abroad and to link up students from university to companies. The idea of teaching in a practical way is not new but still it is not applied widely. Such cooperation must be based on mutual convenience. Due to cooperation with start-ups students can work in real situation and solve existing problems, they work in teams; they practise project management including time management and human resource management. Companies also benefit from this cooperation, students give them independent view to their own business including analysis of the market and subjects operating there, they help them to remove professional blindness

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Trends and Challenges of Modern Management and Human Resource Development

  • ISBN

    978-80-01-05660-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    65-68

  • Název nakladatele

    ČVUT, Masarykův ústav vyšších studií

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku