Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building a Bridge between Teaching and Learning by Asking Questions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00237735" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00237735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building a Bridge between Teaching and Learning by Asking Questions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Asking questions and seeking answers is elemental to all human creativity and thoughtful living. The method of asking questions can serve as a highly effective tool in schools, at universities, as well as in organizations. This method is almost as old asmankind. It derives from ancient times when Socrates (470-399 BC) used questions in his Dialogues to develop the mental skills of his students. This part of the presentation will show why, and will share how effective is the mastery of asking the rightquestions for learning and teaching processes both at the university and in business.

  • Název v anglickém jazyce

    Building a Bridge between Teaching and Learning by Asking Questions

  • Popis výsledku anglicky

    Asking questions and seeking answers is elemental to all human creativity and thoughtful living. The method of asking questions can serve as a highly effective tool in schools, at universities, as well as in organizations. This method is almost as old asmankind. It derives from ancient times when Socrates (470-399 BC) used questions in his Dialogues to develop the mental skills of his students. This part of the presentation will show why, and will share how effective is the mastery of asking the rightquestions for learning and teaching processes both at the university and in business.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation, Entrepreneurship and Sustainable Value Chain in a Dynamic Environment

  • ISBN

    978-9963-711-37-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    63

  • Strana od-do

    22-84

  • Název nakladatele

    AIEAA

  • Místo vydání

    Verona

  • Místo konání akce

    Verona

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku