Learning through Questionning: What are Suitable Questions Good for?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00311636" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00311636 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://spark.adobe.com/page/7ohkpMA0lD2Wl/" target="_blank" >https://spark.adobe.com/page/7ohkpMA0lD2Wl/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning through Questionning: What are Suitable Questions Good for?
Popis výsledku v původním jazyce
The mastery of asking right questions in the right time can create a motivating atmosphere where every opinion is welcomed and taken into account. Such principle is suitable to use in the educational process and also in the working process. Everyone, who is asked to share his view on the problem, can feel usefulness which is highly interconnected with inner motivation. This paper discusses the importance of asking questions by teachers and managers and describes impact of such behaviour on students and employees.
Název v anglickém jazyce
Learning through Questionning: What are Suitable Questions Good for?
Popis výsledku anglicky
The mastery of asking right questions in the right time can create a motivating atmosphere where every opinion is welcomed and taken into account. Such principle is suitable to use in the educational process and also in the working process. Everyone, who is asked to share his view on the problem, can feel usefulness which is highly interconnected with inner motivation. This paper discusses the importance of asking questions by teachers and managers and describes impact of such behaviour on students and employees.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50402 - Demography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Schola 2016 - PEDAGOGY AND DIDACTICS IN TECHNICAL EDUCATION
ISBN
978-80-01-06112-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
71-74
Název nakladatele
Vydavatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
MIAS, Kolejní 2637/2a 160 00 Prague 6
Datum konání akce
6. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—