The Effects of Referential Questions in the EFL Classroom.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00054570" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00054570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effects of Referential Questions in the EFL Classroom.
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with complexity and importance of asking questions in the foreign language classroom. Since questions are one of the most essential teaching tools, teachers use them quite frequently during their lessons. The importance of referential questions, which are often referred to as ?genuine or real? questions, lies in the fact that they have highly positive influence on the learning process. The qualitative study reported here shows that the impact of referential questions on university students can be characterised as constructive (i.e. effective and creative), leading to constructive conversation in the language seminars.
Název v anglickém jazyce
The Effects of Referential Questions in the EFL Classroom.
Popis výsledku anglicky
The article deals with complexity and importance of asking questions in the foreign language classroom. Since questions are one of the most essential teaching tools, teachers use them quite frequently during their lessons. The importance of referential questions, which are often referred to as ?genuine or real? questions, lies in the fact that they have highly positive influence on the learning process. The qualitative study reported here shows that the impact of referential questions on university students can be characterised as constructive (i.e. effective and creative), leading to constructive conversation in the language seminars.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications
ISSN
1335-4205
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
4/2007
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
70
Strana od-do
34-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—