Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effects of Referential Questions in the EFL Classroom.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00054570" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00054570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effects of Referential Questions in the EFL Classroom.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with complexity and importance of asking questions in the foreign language classroom. Since questions are one of the most essential teaching tools, teachers use them quite frequently during their lessons. The importance of referential questions, which are often referred to as ?genuine or real? questions, lies in the fact that they have highly positive influence on the learning process. The qualitative study reported here shows that the impact of referential questions on university students can be characterised as constructive (i.e. effective and creative), leading to constructive conversation in the language seminars.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effects of Referential Questions in the EFL Classroom.

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with complexity and importance of asking questions in the foreign language classroom. Since questions are one of the most essential teaching tools, teachers use them quite frequently during their lessons. The importance of referential questions, which are often referred to as ?genuine or real? questions, lies in the fact that they have highly positive influence on the learning process. The qualitative study reported here shows that the impact of referential questions on university students can be characterised as constructive (i.e. effective and creative), leading to constructive conversation in the language seminars.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4/2007

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    70

  • Strana od-do

    34-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus