Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supporting Language Acquisition through Teacher Questioning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889256" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supporting Language Acquisition through Teacher Questioning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with classroom discourse analysis. The main aim of the chapter is to show that within classroom interaction teachers' verbal activities both within the initiation and feedback moves support language acquisition of the learners. We concentrated mainly on the initiation move of which elicitation by the teacher is most common. That is why we studied the types of questions teachers ask and how the types of questions influence learner language in the response move . It is generally believedthat open questions are of higher quality as they give the learners a chance to express themselves, and in addition they promote thinking and elicit more language. We have shown that asking referential, i.e. real questions, in comparison with display questions, is very important to develop classroom interaction and thus promote languge acquisiton. Open questions, though, are not the only key to success. Even teachers who do ask open questions may elicit very little language from the lea

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting Language Acquisition through Teacher Questioning

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with classroom discourse analysis. The main aim of the chapter is to show that within classroom interaction teachers' verbal activities both within the initiation and feedback moves support language acquisition of the learners. We concentrated mainly on the initiation move of which elicitation by the teacher is most common. That is why we studied the types of questions teachers ask and how the types of questions influence learner language in the response move . It is generally believedthat open questions are of higher quality as they give the learners a chance to express themselves, and in addition they promote thinking and elicit more language. We have shown that asking referential, i.e. real questions, in comparison with display questions, is very important to develop classroom interaction and thus promote languge acquisiton. Open questions, though, are not the only key to success. Even teachers who do ask open questions may elicit very little language from the lea

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and English Acquisition (A Collection of Studies),

  • ISBN

    978-80-7395-946-3

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    173-185

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly