The Impact of English Teacher's Referential Questions on University Students.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00054571" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00054571 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of English Teacher's Referential Questions on University Students.
Popis výsledku v původním jazyce
Asking questions in the language classroom is one of the most essential teaching tools, therefore teaches use questions quite frequently during their lessons. The importance of referential questions, which are often referred to as ?genuine or real? questions, lies in the fact that they have a very positive influence on the learning process. The qualitative study reported here shows that the impact of referential questions on university students can be characterised as constructive (i.e. effective and creative), leading to constructive conversation in the language seminars.
Název v anglickém jazyce
The Impact of English Teacher's Referential Questions on University Students.
Popis výsledku anglicky
Asking questions in the language classroom is one of the most essential teaching tools, therefore teaches use questions quite frequently during their lessons. The importance of referential questions, which are often referred to as ?genuine or real? questions, lies in the fact that they have a very positive influence on the learning process. The qualitative study reported here shows that the impact of referential questions on university students can be characterised as constructive (i.e. effective and creative), leading to constructive conversation in the language seminars.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSCOM 2007
ISBN
978-80-8070-697-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
108
Strana od-do
93-96
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—