Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School: institution where children learn the answers without asking question?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A43866466" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:43866466 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042811028035http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/29" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042811028035http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/29</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.342" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2011.11.342</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School: institution where children learn the answers without asking question?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the topic of questions and questioning as important components of information behaviour. It describes the basic starting points (the ability to ask questions is innate to man, appearing already in the 18th month, asking questions isassociated with other mental functions, especially with thought processes). By analyzing the Corpus Schola2010, the state of contemporary education in terms of questioning is proven unsatisfactory: 80% of the questions are asked by teachers; the majorityof the questions asked by the teacher have the character of supplemental questions and questions only activating the memory; in the classroom 3 to 4 students on average pose questions ? boys slightly more often than girls ? and usually just one question; 75% of students in this regard are the "silent majority" and do not ask at all. The current Czech school can be described as a place where students are served answers without posing questions themselves. This fact is discussed. Suitable

  • Název v anglickém jazyce

    School: institution where children learn the answers without asking question?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the topic of questions and questioning as important components of information behaviour. It describes the basic starting points (the ability to ask questions is innate to man, appearing already in the 18th month, asking questions isassociated with other mental functions, especially with thought processes). By analyzing the Corpus Schola2010, the state of contemporary education in terms of questioning is proven unsatisfactory: 80% of the questions are asked by teachers; the majorityof the questions asked by the teacher have the character of supplemental questions and questions only activating the memory; in the classroom 3 to 4 students on average pose questions ? boys slightly more often than girls ? and usually just one question; 75% of students in this regard are the "silent majority" and do not ask at all. The current Czech school can be described as a place where students are served answers without posing questions themselves. This fact is discussed. Suitable

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1091-1095

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus