Otázky a otazníky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A43866607" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:43866607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/wups/home/konference/pdf/Sbornik_SPO2011.pdf" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/wups/home/konference/pdf/Sbornik_SPO2011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Otázky a otazníky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje tématu otázek a dotazování, jako významné složky informačního chování. Popsány jsou základní teoretické aspekty a definovány hlavní pojmy. Pomocí analýzy korpusu Schola2010 je prokázán neuspokojivý stav současného školství z hlediskakladení otázek (80 % otázek kladou učitelé, většina otázek položených učitelem má charakter doplňkových otázek a otázek aktivujících pouze paměť, ve třídě položí dotaz průměrně 3 až 4 žáci ? chlapci o něco málo častěji, než dívky - a to zpravidla jen jeden jediný dotaz). Tento fakt je diskutován a je navrženo několik konkrétních opatření jako první pomoc pro učitele pro podporu správného dotazování ve škole.
Název v anglickém jazyce
Questions and questioning
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the topic of questions and questioning, as important components of information behavior. There described the basic theoretical aspects and defined key terms (information society, information literacy, information behaivour). It is proved unsatisfactory state of contemporary education in the field of asking questions by corpus Schola 2010 analysis (eg. 80% of the questions ask teachers, the majority of teacher`s questions has the character of additional one, tags, and activating onlythe memory, on average only 3 to 4 students poses a question during lesson - boys slightly more often than girls - and one pupil poses usually just one question). This fact is discussed and suggested several specific suggestions as first aid for teachers to support a proper inquiry in school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální procesy a osobnost, člověk na cestě životem : křižovatky a mosty : sborník příspěvků
ISBN
978-80-263-0029-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
88-93
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Kroměříž
Datum konání akce
14. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—