Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otázky a otazníky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A43866607" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:43866607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/wups/home/konference/pdf/Sbornik_SPO2011.pdf" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/wups/home/konference/pdf/Sbornik_SPO2011.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Otázky a otazníky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje tématu otázek a dotazování, jako významné složky informačního chování. Popsány jsou základní teoretické aspekty a definovány hlavní pojmy. Pomocí analýzy korpusu Schola2010 je prokázán neuspokojivý stav současného školství z hlediskakladení otázek (80 % otázek kladou učitelé, většina otázek položených učitelem má charakter doplňkových otázek a otázek aktivujících pouze paměť, ve třídě položí dotaz průměrně 3 až 4 žáci ? chlapci o něco málo častěji, než dívky - a to zpravidla jen jeden jediný dotaz). Tento fakt je diskutován a je navrženo několik konkrétních opatření jako první pomoc pro učitele pro podporu správného dotazování ve škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Questions and questioning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the topic of questions and questioning, as important components of information behavior. There described the basic theoretical aspects and defined key terms (information society, information literacy, information behaivour). It is proved unsatisfactory state of contemporary education in the field of asking questions by corpus Schola 2010 analysis (eg. 80% of the questions ask teachers, the majority of teacher`s questions has the character of additional one, tags, and activating onlythe memory, on average only 3 to 4 students poses a question during lesson - boys slightly more often than girls - and one pupil poses usually just one question). This fact is discussed and suggested several specific suggestions as first aid for teachers to support a proper inquiry in school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální procesy a osobnost, člověk na cestě životem : křižovatky a mosty : sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-263-0029-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    88-93

  • Název nakladatele

    Tribun EU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Kroměříž

  • Datum konání akce

    14. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku